zondag 7 juni 2009

Even bijpraten..........

Als ik een tijdje niet blog betekent dat over het algemeen dat ik even superdruk ben geweest.
En dat was ik ook.

Maar dat betekent ook dat ik weer veel heb om over te schrijven.
Gun mij de eer U even bij te praten, om te beginnen op muzikaal gebied.

Om te beginnen ben ik met Natascha en Irina, op 1e pinksterdag, naar het Knipoogfestival in Boekel geweest.
En zoals bovenstaande foto bewijst ook nog de internetsite van het plaatselijke suffertje gehaal ;o)
Voor 15 piek krijg je een verscheidenheid aan rock voor je kiezen die, als er in ieder geval als je er al 1 of 2 van kent, zeer de moeite waard is.

Uiteraard zijn de locatie en de voorzieningen niet te vergelijken met een Pink Pop, maar ik heb minstens zo genoten.
Een deel van de muziek was van het soort brullen op orkaan kracht 12, maar er zaten een paar hele goeie, gedenkwaardige en leuke optredens tussen.

Om te beginnen de band DeWolff.
3 zeer jonge gasten gewapend met een (simpel) drumstel, een gitaar en een ouderwets Hammond orgel met Leslie.
Geinspireerd op de oude Zeppelin, Cream en Deep Purple sound spelen ze psychedelische blues rock alsof ze al jaren op het podium staan.

Denk dat ze maar 4 of 5 nummers gespeeld hebben, die in pure improvisatie opgerekt werden tot rockmonsters van 15 minuten +.
Voor een festival was het misschien raadzaam geweest als de jongens een korte rocker of cover er tussendoor gedaan hadden, maar talent en toekomst kan deze jongens niet ontzegt worden.


Ze speelden het terrein plat.
Helaas kon ik geen CD-tje van ze kopen, maar op hun MySpace site valt ook het een en ander te beluisteren.
De tweede band die mijn aandacht had was de door 2 pittige dames gedreven Lost Insanity.
Compleet met stage act bracht de band me helemaal terug naar de Hard Rock van mijn jeugd jaren.

De band heeft een paar super lekker in het gehoor liggende (eigen !!) nummers in hun setlist, waarvan het nummer Bad & Nasty zo door ieder classic Rock band op zijn of haar repertoire gezet kan worden.
Ze maakte leuk contact, en deden, als eerste band die dag, super hun best een feestje te bouwen met het publiek.

Mij hadden ze zoals U hierboven ziet, helemaal te pakken.
Niet in het minst door het feit dat een knappe dame die kick ass gitaar speelt, zo wie zo al mijn aandacht heeft.
Al was ik blind en doofstom, dan nog had deze dame mijn aandacht gehad ;o)

De band waar ik de 15 Euro zonder meer al voor over had was hoofdact Vengeance.
Grondleggers van de Nederlandse Heavy Metal/Hard-Rock scene (samene met bands als Bodine, Picture en Vandenberg) en een band waar ik al vanaf mijn pubertijd fan van ben.

En omdat ik ze in mijn puberjaren heb moeten missen, leek het me leuk om een keer de kans te grijpen.
Zeker nu ze weer terug zijn op de vaderlandse podia en (goede !) nieuwe CD's maken.


Nu heeft zanger Leon Goewie al een reputatie van feest beest pur sang, maar in Boekel had hij wat al te ruim ingedronken.
Hij had een verjaardagsfeestje van een goede maat gevierd, die werd later ook nog even op het podium getrokken.

Maar terwijl er hele pullen bier en flessen Jack Daniels in en over Goewie werden gegoten, wist hij het einde van de set toch nog te halen.


Hij moest wel continu hele grote vellen met tekst voor zijn neus laten schuiven, maar ook dat mocht de pret niet drukken.
Niet het beste optreden wat ik ooit gezien heb, maar zeker een van de meest memorabele ;o)

En het eind van de hele drukke week/periode werd gemarkeerd door een benefiet optreden van X-treme Midlife bij de Mariënborn school in Oosterbeek.
Gelukkig was het een beperkt optreden, want door de drukte had ik mijn eigen lijf een beetje ondermijnd.
En was daardoor niet optimaal bij stem.

Het was wel een geslaagd (en gelukkig droog optreden) en een goede voorbode van een periode waarin we als X-treme Midlife middels optredens graag willen laten zien hoever we weer gegroeid zijn als band.
Hou onze site in de gaten voor optredens !!

Zie hieronder nog een opname van ons terwijl we Almost Cut My Hair van Crosby Stills, Nash & Young doen.



Er valt nog veel meer te vertellen, maar dat is voor later.
Enjoy the music.....all music !!

greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

René zei

Ja mooie song 'Almost Cut My Hair'. Goed gespeeld en gezongen trouwens!

Harrie zei

Thanx René !!!!!!!