vrijdag 6 maart 2009

En Older.......

Het derde en laatste nummer van de opnamesessie is Older.
Slimme mensen hebben die al gevonden op deze site.

Waar de vorige 2 nummers hun titel ontleden aan Engelse gezegdes, spreekwoorden, Born Ready & Finders Keepers, is Older een nummer met een wat serieuzere achtergrond.


Om te beginnen melde Rob mij dat hij nog wat mineur, Ballad-achtige, muzieklijnen in zijn hoofd had zitten.
Dus zette ik mij aan een tekst die het in zich had om een ballad te worden.

De combinatie van een aantal mensen om mij heen die net als ik de 40 hadden bereikt en net als ik iets van een crisis te verwerken hadden lag aan de basis.
Of het nu werk, huwelijk of gezondheid is, op mijn leeftijd spreekt men dan al gauw over een Midlife crisis.

Je vind jezelf op een 'crossroad' waar je een keuze moet maken die bepalend is voor het tweede deel van je leven.
En omdat je nog barst van de energie, en inmiddels ook van ervaring, voel je dat je nog heel wat te bieden hebt.
Maar de wereld ziet dat soms anders.

Vooral hen die jonger zijn dan jij.

De wereld van pubers is een hardere geworden dan degene die ik heb gekend.
Internet maakt het zoveel makkelijker om elkaar af te maken.
Redelijk anoniem achter een schermpje hard en gemeen zijn over anderen.

En hoewel ze bijna elk sms-je of e-mailtje afsluiten met "Knuffel" of "Kus", is een hand op de schouder of een oprechte liefdevolle knuffel vaak 'eng'.
En sex is in de echte , fysieke wereld, verworden tot een betaalmiddel.

En dan zou je soms iets van je ervaring willen delen en het uit willen schreeuwen hoe belangrijk hechte vriendschappen en echte liefde zijn als je op de helft van je leven bent gekomen.

Affijn, een heel verhaal.
Misschien wel teveel.

Wat ik aan deze opname heel bijzonder vind is dat Rob net een minuut of 10 aan het proberen was met deze tekst, en na nog eens 10 minuten met elkaar stoeien, stond dit op tape.
Dat is ware magie.

En hoewel ik de zangfoutjes hier en daar hoor, is het rauwe randje op mijn stem, veroorzaakt door een naderende verkoudheid en een hele avond zingen, precies datgene wat mij kippenvel geeft als ik het weer hoor.

Ik vind Older nog mooier dan Lifeline, en dat wil heel wat zeggen.
Geniet van het nummer hier.
En lees de tekst hieronder......


Older

It’s the young and the free
Who walk by with grace
Walk all over me
Like they own the place

All these kids they waste life
And Love’s just a game
They try to survive
And think that’s the same

Between a whip and a wheelchair
Between blue eyes and a blind stare
Between the climb and the crawl
I am destined to fall
And look for the one
Who burns like the sun
And heals like the sea
All that’s broken in me

Don’t feel a thing less
Then when I was young
A beautiful mess
That’s caught in a song

I still burn like fire
And cry when I break
I sleep walk the wire
Afraid to awake

Between a whip and a wheelchair
Between blue eyes and a blind stare
Between the climb and the crawl
I am destined to fall
And look for the one
Who burns like the sun
And heals like the sea
All that’s broken in me

It’ll go on a while
This looking for clue’s
I will walk every mile
And tie my own shoes

Won’t lay down and die
Or close down my heart
I won’t break down and cry
But make a new start

Between a whip and a wheelchair
Between blue eyes and a blind stare
Between the climb and the crawl
I am destined to fall
And look for the one
Who burns like the sun
And heals like the sea
All that’s broken in me

I just got to endure
Got so much to give
And I’m pretty, pretty much sure
I still want to live

Greetz,
Harrie

PS.
Rob.....thanx !! For making my words fly, once again !! For making magic !!

6 opmerkingen:

B-Roppie zei

Hoi Singert,

Voel me zeer vereerd, ook dat ik het voorrecht heb met jouw teksten kunnen stoeien, in dit specifiek geval als 40+ er.

Bazzie

Anoniem zei

Het eerste album dus ... het komt er echt aan. Prima song wederom!

Harrie zei

Thanx Rene.

Ik krijg meer en meer vrede met mijn 'zachte' kant. Qua zingen.

De leeftijd denk ik ;o)

Greetz,
Harrie

Anoniem zei

Ja je doet het echt heel goed. Heerlijk om je zo genuanceerd te horen zingen. Rob speelt trouwens ook erg lekker gitaar. Complimenten voor jullie beide.

Anoniem zei

Deze rust is heerlijk om naar te luisteren. Als bijna 42 jarige spreekt de tekst me ook al aan:-)
Ga zo door dus (wat mij betreft).

Willy

Anoniem zei

Heb je songs nog diverse keren beluisterd ... heerlijk!!