woensdag 4 maart 2009

Born Ready


Gisteren in een veel te drukke agenda (voor beiden) weer een gaatje gevonden om met mijn Basbro' Rob wat te knutselen met mijn teksten en zijn muziek.

Momenteel lever ik Rob af en toe een goedbedoelde Engelse tekst aan, waarna Rob zijn muzikale genie er op los laat.
We hebben beide nogal veel muzikale energie op het moment. ;o)

De nummers die er dan uit rollen kunnen opgepikt worden door de band, maar dat hoeft niet.
Wanneer dat niet zo is geven we met zijn tweetjes wel een draai aan.

Maar hoe dan ook, gisteren hebben we 3 "One-take demo's " opgenomen via de PC.
Dat betekent dat wat je hoort geen overdubs bevat en min of meer ter plekke in elkaar geflanst is en vrij direct opgenomen.
Dat is wat een demo ook hoort te zijn volgens mij, 'fine tunen' kan later nog wel.
En die drie nummers ga ik hier 1 voor 1 even de revu laten passeren.

De eerste is Born Ready.
En de achterliggende inspiratie is ordinair jat-werk. ;o)

De Amerikaanse band Y&T heeft een nummer dat Barroom Boogie heet.
Een nummer wat ik altijd best graag heb willen spelen/zingen, maar wat technisch en qua toonhoogte misschien nogal wat te hoog gegrepen is.
Dus dan neem je het basis verhaal en herschrijft het op je eigen manier.

Over vreemd gaan rock 'n' roll style en Groupie's enzo.......
En de gevolgen daarvan ghe ghe ;o)

Luister het nummer hier, en lees de tekst hieronder.
Enjoy !!!

Born Ready

I was hanging in a bar
Trying to get drunk
When she entered my eye
With some mean hot funk
She said you want my body
And that’s fine by me
Come on over darling
And I'll set you free

She’s born ready
Ready to go
Ready to rock
Ready to roll
She’s born ready
Ready to go
Ready to rock-and
Ready to roll

Well she took me to her room
Took me to the floor
Took me up to heaven
Made me scream for more
She said boy you are ok
But ya-see in the end
You are just the singer
And I need a full band

She’s born ready
Ready to go
Ready to rock
Ready to roll
She’s born ready
Ready to go
Ready to rock-and
Ready to roll

Then her boyfriend two by two
Looked for me backstage
Looking for some answers
Acting pissed and raged
Said man I gotta go
I really had some fun
I really love to talk
But man I gotta run

I’m born ready
Ready to go
Ready to rock
Ready to roll
I’m born ready
Ready to go
Ready to rock-and
Ready to roll

Greetz,
Harrie

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk nummer hoor!!

Harrie zei

Thanx Anoniem !!

Stay tuned, er komen er nog 2 ;)

greetz,
Harrie

Anoniem zei

Perfect nummer, prima gezongen, lekkere gitaar, kortom graag meer!

Anoniem zei

En nog dit .... TOP opnamekwaliteit!

Harrie zei

Ja, we hebben eindelijk Audicity (of hoe heet dat ook al weer) uitgevogeld.

En als je dan bedenkt dat we in een omgeving met beppende telefonerende stoorzenders gewerkt hebben ghe ghe ghe ;o)

Anoniem zei

ik was trouwens anoniem:-))

Willy