dinsdag 10 maart 2009

A-Bah ??

Vroeger, toen opa nog jong was, was het leven op de basis school simpel en gestructureerd.
Je was voor ABBA of je was voor Kiss.

Deze simpele regel verdeelde de jongens in de latente metro en homo mannen en de erg hetero macho's.
Meisjes waren zowiezo voor ABBA, want we hadden nog geen 'Gothics' in mijn tijd.

Ach hoe de tijden veranderen.

Inmiddels is ABBA hot.
De musical en film Mamma Mia hebben iedereen maar weer eens met de neus op de feiten gedrukt: Björn en Benny schreven verdomd leuke deuntjes.

Ik heb de film gezien, en het is een ongelooflijke 'but' film qua verhaal, maar je kent echt alle liedjes.
En je word er nog vrolijk van ook.
Eigenlijk kan niemand er om heen, muzikaal zit het gewoon goed in elkaar. Punt.


En daar komen steeds meer rockers ook achter.
Een mooi voorbeeld is de duitse Prog Metal band Avantasia, in 2007 2 EP's vulde met bijzondere covers van bands als Ultravox en Abba.
Typische jaren 80 POP bands.
Ze coverden Lay All Your Love On Me.

Iets wat de Metalband Helloween ook al gedaan had op een CD vol cover bewerkingen uit 1999.

Vele jaren geleden toen downloaden nog met een programma ging dat Napster heette, kwam ik bij de band The Black Sweden uit.
Een groep Zweedse sessie muzikanten die een gelegenheidsformatie hadden opgericht.
En nu ik onlangs CD's met oude MP3's aan het uitzoeken was kwam ik ze weer tegen.

Helaas heb ik destijds niet de hele CD kunnen downloaden, en hebben de jaren veel CD's met MP3's van mij beschadigd.
Maar een paar tracks heb ik kunnen overzetten naar de harde schijf.
The Black Sweden had een ideale manier gevonden om de wereld van de Kiss liefhebbers te verenigen met die van de ABBA fans.

Ze mengde simpelweg Kiss met ABBA.
Of Van Halen met ABBA.
Of zelfs Metallica met ABBA.

En mijn persoonlijke favoriet:
De grootste Rock klassieker allertijden met de grootste ABBA hit ooit.

Kortom ABBA rocks !! en op deze manier durf ik zelfs te zeggen ABBA RULES !!

Enjoy !!!

Greetz,
Harrie ;o)

P.S. de kwis deze week is raad de titels van de nummers die Black Sweden hier gemixt heeft.
Succes !!

7 opmerkingen:

WJ Slaats zei

Tja dit is niet moeilijk, want ik had het dubbelalbum van Music Laden met daarop alle hits van Abba (ben trouwens geen homo geworden; ook geen macho trouwens;-)

Ok daar gaat ie:

1] SOS
2] Money money money
3] take a chance on me

4] waanzinnig: smoke on the water en mama mia. Geweldig!!!

Harrie zei

Je bent op de helft Willy !!

Dat zijn de Abba titels, maar met welke rock klassiekers zijn ze gemixt ??

Overigens was ik uiteindelijk ook veel minder macho dan mijn schooltas deed vermoeden hoor ;o)

Anoniem zei

Die mama mia really rocks!
Iets voor XML???

Jan

Harrie zei

Van mij mag het Jan ;o)

Maar het word een crime om hier de juiste akkoorden bij te vinden denk ik ;o)

greetz,
Harrie

Anoniem zei

Valt wel mee Harrie, zie de dropbox !

Jan

Anoniem zei

vertel het ons maar Har, want ik kom er niet uit: behalve smoke on the water.

Willy

Harrie zei

Kiss - God Of Thunder is gekruist met S.O.S
Van Halen - Ain't Talking About Love is gekruist met Money Money Money
Metallica - Enter Sandman is gekruist met Take A Chance.

Ik heb thuis nog Ballroom Blitz vs Dancing Queen, Heartbreaker vs Knowing Me Knowing You en Woman From Tokyo vs Does Your Mother Know.

Verder stonden op die plaat nog een Abba nummer gekruist met Tush van ZZ Top en iets van Judas Priest met een nummer van Abba.
Ik wil die hele CD toch nog eens ergens zien te scoren.

greetz,
Harrie