zaterdag 31 oktober 2009

Heel De Nacht


Heel De Nacht is de een na laatste tekst, en ik moet bekennen dat het meer en meer als een bevrijding voelt.
Niet meer de zelf opgelegde last van meerder teksten per maand hier te moeten produceren en publiceren.

Heb ondertussen wel een aantal opzetten voor nieuwe Blues Based teksten gemaakt, die ik rustig verder ga ontwikkelen.
Beetje kneden, beetje schrappen, beetje loslaten, beetje bijschrijven.
Een heerlijk proces als ik zo vrij mag zijn.


Maar al die fijne nieuwe processen mogen niet de aandacht afleiden van die laatste paar teksten die ik best nog wel goed vind.

Heel De Nacht vind zijn oorsprong in het nummer I Drove All Night van Cyndi Lauper.
Zij was al eerder de grote inspiratie achter het nummer Cyndi, wat ik als het hoogtepunt van mijn creatieve schrijvers-boost beschouw.
Het is dus al te passender dat, nu ik die tijdelijk afsluit met een sabbatical van onbekende duur, ik nog één keer bij haar terugkeer.
Zoals de persoon in de tekst terugkeert.
En ook ik ooit wel weer eens terugkeer. ;o)

De schuin gedrukte woorden zijn er omdat in de kadans in mijn hoofd dat langgerekte uithalen waren. Weet U dat ook weer ;o)
Hoop dat U geniet van Heel De Nacht !!




Heel De Nacht

Ik droomde dat
Ik op de vlakte was
Ik was verdwaald
En liep wat uit de pas
Ik zag het licht
Aan de horizon
Het zei me dat
Mijn leven beter kon

‘k liep heel de nacht door
terug naar jou
‘k liep heel de nacht door
terug naar jou

Ik droomde dat
Ik op de terugweg was
Ik wou naar huis
En gaf wat extra gas
De weg was lang
Niet gemakkelijk
Maar ‘t doel was mooi
Dus het kon niet meer stuk

‘k reed heel de nacht door
terug naar jou
‘k reed heel de nacht door
terug naar jou

Ik droomde dat
Ik in de hemel was
De lucht was blauw
En groener was het gras
Je vleugels wit
Je ogen vol van rust
Het vuur in mij
Volledig afgeblust

‘k vloog heel de nacht door
terug naar jou
‘k vloog heel de nacht door
terug naar jou


Greetz,
Harrie

1 opmerking:

Rene zei

Succes en plezier met de Engelstalige schrijverij.