zaterdag 24 oktober 2009

24 uurs blues

Je zult het maar hebben op zo'n dag als vandaag.
De 24 Uurs Blues.
Dan duurt ie toch maar mooi een uur langer met die wintertijd.
Is het ineens de 25 Uurs Blues.

Kijk de blues op zich is niet per definitie altijd iets vervelends om te hebben.
Het kan ook best lekker zijn.

Maar de persoon in onderstaande tekst is een vrouw getrouwd die hem iedere minuut van de dag de blues bezorgt.
En de liefhebbende man is als een trouwe onderdaan voor zijn tirannieke koningin.

Ik weet niet waar de tekst precies vandaan komt, maar vooral dat ik een klassieke blues in het Hollands wou schrijven.
In de juiste kadans, met voldoende drama en ellende, maar dan toch met dat vleugje humor.
Dodelijke humor misschien, maar toch ;o)

Enjoy de 24 Uurs Blues.


24 Uurs Blues

’t Is ’s morgens vroeg
dus ik kus haar zacht
Want zo wek ik haar
Heel stil uit de nacht
Maar ook uit een droom
Van een lekker lijf
Dus is ze niet blij
En scheld ze me stijf
Behandeld me echt
als een dooie hond
Ja ik heb de blues
Het klokje rond

Rond het middaguur
En ik maak haar brunch
Maar zij is wat laat
Dus ik noem het lunch
En ’t ei en de toast
Net vers gestoofd
Vliegt met bestek
En bord naar mijn hoofd
En zij zegt rot op
Of hou snel je mond
Ja ik heb de blues
Het klokje rond

In het avonduur
Mijn liefde die brand
Dus ik maak de boel
Heel netjes aan kant
Dan vlij ik me neer
Vol passie voor haar
Waarop zij ontvlamt
De rapen zijn gaar
Haar schoen eindigt hard
Hard onder m’n kont
Ja ik heb de blues
het klokje rond

In’t holst van de nacht
Word ik wat benauwd
Mijn slaapkop word in
Een kussen gedouwd
Ze zegt dat ik snurk
Maar ik vraag het me af
Want ik lig niet in bed
Maar in een vers graf
Ze stopt me wat graag
Diep onder de grond
Ja ik heb de blues
Het klokje rond

greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

ik zou weggaan bij zo'n wijf :-)

Willy