maandag 19 oktober 2009

Liever De Minderheid...

Zo.
Midden in een kei drukke week, met veel externe stressoren, zit ik even uit te puffen.

En je zou denken dat na al het Hendriksen en Clemens en Blues Based geweld, de koek wel een beetje op zou zijn, maar het schrijven is in al die tijd gewoon door gegaan.

En daar wil ik even de tijd voor nemen.
Te beginnen met de punksong Liever De Minderheid.


Ik kreeg het idee voor dit nummer toen ik met de opnames van Niemandsland bezig was en tegelijkertijd de band Green Day live in de auto had en op DVD had bekeken.

De Minderheid is in ons land toch een beetje een beladen woord.
Maar ik zou er trots op zijn als ik tot een minderheid zou behoren.

Dat zou betekenen dat ik niet bij die massa hoort die 20 vrienden nodig heeft om stoer te doen in de buurt.
Dan hoef ik niet naar Pop Stars/Idols of joost mag weten wat voor een 'talent-show' te kijken.
Dan hoef ik geen Bjorn Borg te dragen.
Dan hoef ik geen volger van de massa te zijn.

Die gedachte heb ik proberen te vangen in onderstaande tekst.

Enjoy !!!


Liever De Minderheid

Ik volg de grote massa niet
In al haar waanzin en verdriet
Ik zoek geen voorbeeld of idool
Wat ik zoek leer je niet op school
Ik ben dat moeten vres’ lijk zat
Ik volg gewoon mijn eigen pad
Misschien wel niet zo hip en cool
Maar ik haal wel mijn eigen doel

Ik ben het liefst de minderheid
Dat geeft je rust en voelt bevrijd
En met wat vrienden op zijn tijd
Komt wat je wil ook wel geheid


Ik zet me van de kudde af
die volgzaam tippelt naar haar graf
Ik heb gewoon mijn eigen stijl
Daarin vind ik mijn zieleheil
En ook al is er commentaar
Het is de route die ik vaar
’t is zwart of wit maar nimmer grijs
Ja ik ben lekker eigenwijs

Ik ben het liefst de minderheid
Dat geeft je rust en voelt bevrijd
En met wat vrienden op zijn tijd
Komt wat je wil ook wel geheid

Die maffe rages doen me niks
Die stomme uniforme tiks
De mensheid is een grote kliek
Wie is in Godsnaam nog uniek
Consumeren zonder reden
Functies enkel maar bekleden
Nee ‘k wil duisternis verbleken
Schenen schoppen regels breken

Ik ben het liefst de minderheid
Dat geeft je rust en voelt bevrijd
En met wat vrienden op zijn tijd
Komt wat je wil ook wel geheid


greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: