maandag 5 oktober 2009

Slowdancing With The Blues

Afgelopen donderdag hebben Rob en ik (zie hier boven) een 2-tal echt geniale dingen gedaan.
Tenminste, dat vind ik.

En de eerste daarvan is Slowdancing With The Blues.
Ik weet niet of er zoiets als Progressieve Blues bestaat, maar een betere term voor de muziek die Rob gecreëerd heeft heb ik niet.

Het lijkt me kei moeilijk om in de blues nog enigzins origineel te zijn qua riffing, maar dit is er eentje mensen !!!!

De tekst is mijn ode aan één van mijn grote blues helden, Chris Rea.

Rea zelf heeft ooit een box van 11 CD's uitgebracht waarin hij alle aspecten van de Blues belichtte met originele nieuwe songs.
Een soort van reis door de historie en verschijningsvormen van de Blues.

Ik heb met deze nieuwe song de blues van Chris Rea willen belichten.
Als een soort van ode, een eerbetoon.

Lees de tekst hieronder, maar luister vooral naar de kick ass blues van Blues Based's Slowdancing With The Blues......HIER !!!


Slowdancing With The Blues

I’m walking in the heat
Never in the shade
It’s not by my own making
It’s just how I was made
Yeah walking in the sun
Moving down the track
I’ll be taking of the cross
That is burning on my back

The spirit is free,
the rhythm is loose
And I’m slow dancing
I’m dancing with the blues


I’m beaten like a dog
Hiding in a hole
I’m shaking of the shivers
That lay heavy on my soul
I’m beaten really bad
My heart is black and blue
Freedom’s weighing heavy
On this stony road to you

The spirit is free,
the rhythm is loose
And I’m slow dancing
I’m dancing with the blues

I’m living life in blue
And dark shades of grey
And damn them if they hate it
I’m doing it my way
I’m living life in full
I’m really doin’ well
When I end up in pieces
It’ll be in my own hell

The spirit is free,
the rhythm is loose
And I’m slow dancing
I’m dancing with the blues

greetz,
Harrie

5 opmerkingen:

René zei

Ja lekker, goeie riff!

Anoniem zei

Hoi Singert,

Tanx for the compliments, maar het onstaat door de klik die elke keer weer onstaat als wij ons ding doen en vergeet jezelf niet, geweldige zanglijnen !!.
Net zoals afgelopen donderdag, allebei hondsmoe en niet echt veel zin om wat te doen. Maar op het moment dat we aan de slag gaan komt er toch weer het resultaat. De opnames zijn nog niet perfect en we moeten nog een hoop sleutelen maar wat zitten er weer lekkere dingen bij.

Grtz,
Bazzie

Harrie zei

Gaan we aan werken die perfect geproduceerde versies met toeters en bellen Bro'.

De waanzinnige basis ligt er in ieder geval !!

Cheers,
Ikke

Anoniem zei

Lijkt wel een Gary Moore song! Mooi hoor!

Willy

Harrie zei

thanx Willy !!

Greetz,
Harrie