zaterdag 3 oktober 2009

Song For A Dreamer (Happy Birthday Sammie !!!)

In het kader van de Bluesbased demo's en de verjaardag van mijn jongste dochter Sam is het nu tijd voor het nummer Song For A Dreamer.

Geschreven voor mijn dochters.
Ik had een tijdje nagedacht over hoe ik mijn kinderen wil opvoeden en met welke normen en waarden.
Normen en waarden die misschien hopeloos ouderwets lijken in de huidige, harde maatschappij.

En ik kwam langs een schitterende tekst op een bordje waarvan ik dacht: "Wow, dat wil ik mijn kinderen meegeven !!!" - It's not how you get through the storm, it's how you dance in the rain -

Niet wat je overwonnen hebt, maar wie je bent als het tegen zit, dat telt.
Dat heb ik verwerkt in de tekst, en ik hoop dat er iets van overkomt.
In ieder geval voor mijn meiden.

Dus Sam, op deze glorieuze dag waarop je 'elfje' af bent en een echte Twaalf bent geworden, presenteren we Song For A Dreamer.

Gefeliciteerd lieverd !!


Song For A Dreamer

Sweet little child of innocence
Flying in the summer sky
Dark clouds are gathering
In the heavens way up high
When they break your silent vow
With their promises of pain
It’s not how you get through the storm
It’s how you’re dancing in the rain

Sweet little dreamer of the night
When the dark is closing in
Whispers of salvation
In the heat of sweet, sweet sin
No holy water cools you
Of that burning fire of shame
It’s not how much heat you can take
Just burn brighter then the flame

Sweet little girl of melody
When you play the song of life
The rhythm always lifts me up
Down the unknown roads we drive
Whenever you are on your own
Like a queen without a king
It’s not about the blues you play
But the colours that you sing
Greetz,
Harrie

1 opmerking:

René zei

Ook langs deze weg van harte gefeliciteerd. Ik wens jullie allen een feestelijke dag toe.