maandag 2 november 2009

Allerlaatste Lied....


Ja.
Toepasselijker had ik niet kunnen afsluiten dan met een liedje dat Allerlaatste Lied heet.

Ik begon een beetje op de persoon in bovenstaande cartoon te lijken.
Alwéér een liedje, alwéér een liedje, alwéér een liedje. ;o)

Toen ik merkte dat ik alleen nog maar op een soort van automatische piloot schreef ben ik terug gegaan naar de basis.
En heb nog één keer geprobeerd in te tappen in de bron van de muze.
Haar kern.
Daar waar ooit de mooiste teksten geboren werden.

En het mooie was dat toen het klaar was en het de titel Allerlaatste Lied had meegekregen van daaruit het idee en de wens kwam om even lekker te gaan sabbaticallen (Zow he, das vage vaagtaal). ;o)


Degene die moest profiteren van die laatste oprisping is de vrouw waarvan ik hou.
Nog één keer alles uit de kast voor haar en alleen voor haar.

Ik ben er trots op, en vind het 'ouderwets mooi' geworden.
Dus Natas', dit Allerlaatste Liedje is voor jou.

En ik hoop dat de rest van U er evenzo van geniet !!
Op naar nieuwe dingen !!


Allerlaatste Lied

Dit is voor de geen die ’k nooit vergeet
Om wie ze is en wat ze deed
Zonder vragen zonder schuld
Vol van liefde en geduld
Het stof blies uit mijn aards bestaan
Die het verbond is aangegaan
Ja engel was en hemel gaf
Aan deze zondaar bang en laf

Dit is mijn laatste lied voor jou
Jij aller allerliefste mooiste vrouw
Je weet wel hoe ik van je hou
Jij aller allerliefste mooiste vrouw

Dit is voor de geen die zelf wel weet
weet wie ze is en hoe ze heet
Die maakt dat je intenser leeft
Voorjaar in haar ogen heeft
De vrouw die onbetaalbaar is
Die aanvult wat mijn ziel zo mist
Mooi maakt wat soms lelijk lijkt
En dwars door mijn façades kijkt

Dit is mijn laatste lied voor jou
Jij aller allerliefste mooiste vrouw
Je weet wel hoe ik van je hou
Jij aller allerliefste mooiste vrouw

Dit is voor die ene vrouw bedoeld
Die nu met mij hetzelfde voelt
Op de breuklijn van het hart
Waar het helen is gestart
De meid die ik de wereld gun
Wiens liefde fijn en flinterdun
Met een schrijnend mooi gezicht
Als bladgoud op mijn ogen ligt

Dit is mijn laatste lied voor jou
Jij aller allerliefste mooiste vrouw
Je weet wel hoe ik van je hou
Jij aller allerliefste mooiste vrouw


Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: