dinsdag 22 september 2009

Weer In De Heer....

Als laatste van onze recente opnamesessie hebben we, min of meer in één take, In De Heer opgenomen.
Een van mijn 'oudere' teksten, waar al heel lang een versie van René van bestond, maar nog geen door mij gezongen versie.

In De Heer is mijn meest geslaagde tekstfusie tussen religieuze beelden en passievolle liefde.
Een ding wat mij soms nogal bezighoud.
Hemelse liefde.
In de 7e hemel zijn.
In de wacht voor hemel nummer 8. ;o)

Als ik niet uitkijk ontstaat er hier zo weer een lied.
Affijn, de Hendriksen en Clemens versie van dit nummer hoor je HIER en lees je hieronder.

Blijf regelmatig nieuwe mixen en ontwikkelingen volgen op onze sites
Hendriksen en Clemens Friend Feed
Hendriksen en Clemens MySpace en gewoon
Hendriksen en Clemens dot com !!

Enjoy !!



In De Heer

Ik heb gelogen en bedrogen
Verspilde liefde, een Gods vermogen
Hield berooid mijn hel in stand
Bleek voor de hemelpoort aanbeland

Ik heb ‘t Boek niet uitgelezen
als zondaar heb je toch te vrezen
maar heel dat foute, gore leven
Is denk ik me toch vergeven

Want….
Zo waarlijk helpe God almachtig
Wat is ze mooi wat is ze prachtig
Al gaat ze duivels wild tekeer
Ik leg me bij een engel neer


Ik heb niet altijd goed gehandeld
Maar toch een hemelsstuk bewandeld
Ergens heeft het God behaagd
Een zondaar te geven wat hij vraagt

Op blote knieën dank ik de Heer
Voor wat U geeft dank U Meneer
Van geheel uw engelschaar
Kreeg ik mooi het top exemplaar

Want….
Zo waarlijk helpe God almachtig
Wat is ze mooi wat is ze prachtig
Al gaat ze duivels wild tekeer
Ik leg me bij een engel neer

Als ze in slaap valt als ze naast me ligt
Heeft ze alweer een goede daad verricht
Dan heeft ze in dat zachte bed
Mij voor eeuwig van de hel gered

Want….
Zo waarlijk helpe God almachtig
Wat is ze mooi wat is ze prachtig
Al gaat ze duivels wild tekeer
Ik leg me bij een engel neer


Greetz,
Harrie

6 opmerkingen:

René zei

Haha, ja 'stabiel' zijn die versies niet hoor ... vandaag of morgen gooi ik er misschien wel een (in de) HEERlijk basje onder. Merk dat ik mijn ware roeping ben misgelopen ... diep in mijn hart wil ik namelijk bass player zijn :-/

René zei

Zie nu pas bij je links staan 'Hendriksen en Clemens dot com' ... komt in de buurt van het echte adres www.reneclemens.com/hendriksenenclemens. Eigenlijk verdient ons 'muziekvriendenwerk' natuurlijk een eigen domein in de vorm van www.hendriksenenclemens.nl ... of draaien we het toch maar om www.clemensenhendriksen.nl ... staat ook best stoer :))

Harrie zei

Ach, dat dot com was een klein woord grapje.
De link werkt in ieder geval ;o)
Dan maken adressen niet zoveel meer uit.

Tja, van mij mag het alles wezen. Harrie en René, René en Harrie...what's in a name when the songs speak so beautifully for themselves !!

Greetz,

Ikke

René zei

Oké we noemen ons 'De Krekels' ... is al een langgekoesterde wens :))

Anoniem zei

Dirty Harrie en de Krekels!!!

Willy

Harrie zei

Bonnie eat your heart out !! ;o)