vrijdag 11 september 2009

...back to business...Playin' by Blues Based

Er gebeurt zoveel op het moment, zeker op creatief en web vlak, dat ik het bijna allemaal niet meer kan bijhouden.
Mijn muzikale partners, René en Rob, zitten in een stormvloed van creativiteit, en de webverniewingen vliegen me om de oren.

Het lijkt wel herfstweer ;o)

Wat betreft dat laatste, de webverniewingen, ik wil vooral even verwijzen naar mijn eigen webpagina/artist page, gemaakt door de webwizard himself, René Clemens:

Harrie Hendriksen webpage

En wie nu in een opslag vernieuwingen wil volgen verwijs ik graag naar mijn FriendFeed pagina.

Een hele makkelijke pagina, waar je jezelf zowel kunt opgeven als abonneren, en in 1 oogopslag al mijn webactiviteiten kunt volgen.
Twitters, facebook, blogberichten, nieuwe YouTube filmpjes, premieres van nieuwe nummers.


Maar gezien alle creatieve drukte (er zitten nieuwe Hendriksen Clemens songs in de pijplijn en Rob is druk met de voorbereiding van de laatste 3 Blues Based demo's) word het tijd de draad hier weer op te pakken met het onthullen van weer een aantal Blues Based demo's.

Te starten met Playin'.

Ik zit mijn hele leven al in bandjes, koren of combo's.

En iets van het oefenen in krappe ruimte, het spelen op kleine podia's het zweten, zwoegen en slepen voor nachtelijke optredens, alles voor een appel en een ei, maar met de passie van een amateur muzikant.......DAT heb ik willen vangen met de tekst van Playin'.

Demowise was het een nummer wat we voor het eerst samen speelde, dus het is slechts een blauwdruk van wat het nummer kan en gaat worden !!

Enjoy het nummer hier en de tekst hieronder.



Playin'

Yeah mama it’s me and the boys
Down here making all of that noise
We’re just playing all our songs again
With the volume cranking up to ten
And the rhythm and the key are wrong
Always the same with a damn new song
Having a party banging all of Hell’s Bells
We wouldn’t want to do anything else

Then play
till the morning light
Just play
till the mood is right
Girl play
till your panties drop
Yeah play
play and never stop

Yeah mama we have sold our soul
To the likes of rock ‘n’ roll
Kitchen table forcing brotherhood
Creating things that sound pretty good
The promise of a real good time
That doesn’t need a reason or a rhyme
Whole lotta love you ain’t seen nothing yet
There isn’t anything we’re better at

Then play
till the morning light
Just play
till the mood is right
Girl play
till your panties drop
Yeah play
play and never stop

Yeah mama we have hit the road
Running wild with the mother load
Playing stages that are way to small
But in the end we rock them all
We’ll be drunk and yeah we’ll be late
Call it destiny or call it fate
And we’ll be singing Hoochie Coochie Coo
There isn’t anything we rather do

Then play
till the morning light
Just play
till the mood is right
Girl play
till your panties drop
Yeah play
play and never stop

greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

René zei

Bedankt voor de eervolle vermelding. Tjonge wat een actie allemaal. Leuk hoor al die exposure. Een ding: noem jezelf s.v.p. geen 'amateurmuzikant'. Dat stadium ben je echt al heel lang ontgroeid. De term 'ongebonden muzikant' past je beter. Niet vastgelegd door contracten en niet gehinderd door mensen die menen je te moeten 'managen'. Kortom een 'vrije vogel' die muziek schrijft en speelt in samenwerking met andere 'vrije geesten'.

Harrie zei

Ha, ok !!

Ongebonden muzikant it is !!!!!!!!
En de eer verdien je dus geen dank !!

Greetz,
Harrie