maandag 7 september 2009

Back on planet earth (return from Airborne !!)

oh man, oh man, oh man......wat hebben we weer een magistraal feestje gehad afgelopen zaterdag.

Ons 2e optreden op de jaarlijkse Airborne wandeltocht was super !!
Deze keer als enige hoofdact hebben we meer publiek getrokken en langer vast gehouden dan vorig jaar.
Van 4 uur tot 8 uur met slechts 2x een kwartiertje tot 20 minuten pauze is een monstertrip, maar we hebben hem met glans doorstaan.


Vanaf het moment dat Jan de eerste tonen van Let Me Entertain You inzet is het een feestje op het plein.
De steady beat van Jeroen in mijn rug, links zwelt mijn basbroer Rob aan en links knalt Ronald erin.
Ik gooi mijn armen de lucht in en gooi mijn stembanden los. YEEEEEAAAHHHH !!!

Vanuit mijn ooghoek zie ik mijn lieftallige collega Maaike zwaaien.
En zij is de eerste van een lange rij bekenden die op en af voorbij komen.

Maar ook nieuwe vrienden.
In de eerste pauze komt een Engelse jongen naar me toe, Ben, die graag wat met ons wil zingen.
We kiezen samen voor Working Class Hero.
De jonge hond duikt het podium op en laat deze oudere jongere werken voor zijn geld. ;o)
Als hij klaar is duikt hij 'High Fivend' het publiek en zijn vrienden groep weer in.....YEAH....I DID IT !!!!
Prachtig.....en er zou nog meer volgen.


Aan onze oproep aan vrienden om zoveel mogelijk plaatjes te schieten, zodat we onze sites hier en daar eens kunnen oppimpen, is ook ruimschoots gehoor gegeven.

We hebben ladingen mooie foto's gekregen en zullen binnenkort de geheel bijgewerkte X-treme Midlife site kunnen presenteren.

En het publiek deed super mee.
Mijn meezing momenten werden luidkeels mee gejoeld, en wanneer ik mooie vrijgezellen nodig had om de band op te peppen waren die maar al te bereid om mee te helpen.
Zoals hier boven mijn bokmaatje Irina.

Ik benoem haar hierbij tot de eerste officiële X-treme Midlife groupie ghegheghe ;o)
Leuk dat je er was meid !! Volgende keer weer ??

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat we door de hongerklap, en bijgaand concentratie verlies, een minime inzinking hadden in de 2e set, maar in de 3e set zijn we de stratosfeer ingeknald !!

Bijna letterlijk, want de man van de muziek moet gedacht hebben dat we in Normandië nog te horen moesten zijn.
We stonden knoeperd hard.

Op zich geen ramp maar het haalt het publiek direct voor je weg, en ik als zanger heb best graag publiek zo dicht mogelijk voor me.
Geeft me de kans om makkelijk interactie aan te gaan met het publiek.
Nu moest ik toch een paar lege meters overbruggen.


Maar de locatie was weer perfect !!

De prachtige muziektent (we stonden zeker weten droog ;o) maar ook de hele entourage er omheen is super gezellig.
Veel meer jongelui dit x ook dan vorig jaar.
Leuk !!

Tsja, en in die derde set hebben we echt al onze topnummers gespeeld.
Knisperend knallende versies van Almost Cut Mt Hair, Tush en Sweet Emotion.

Het is gaaf om te merken dat we een steeds mooiere uitgebalanceerde set krijgen, waarin we nu ook kunnen gaan schuiven met nummers.

En let's face it, we hebben in ruim een jaar tijd onze speelduur van anderhalf naar ruim 3 uur gebracht.
Niet verkeerd dacht ik zo.


Maar ja, daar oefenen we dan ook hard voor.

Affijn na dat we de laatste noten van Hey Joe afgetikt hadden kwam er nog een prachtige jongedame met de naam Joyce naar me toe, dat ze toch ECHT wel heel graag Proud Mary wilde doen met ons.

En ik ben een 'sucker for a pretty face', dus we laden ons nog een keer op voor een uiterst gedreven, enigzins benevelde maar vooral lekker ongekunstelde versie van de Creedence Clearwater Revival klassieker.
Chaotisch maar gaaf zullen we maar zeggen. ;o)


U kunt mijn prestaties met deze jongedame en nog 2 video's hieronder zien.
En neemt U ook even notie van mijn gave blauwe 'optreed-bril'.
Niets is mij te gek ;o)

Wij hebben het weer fantastisch gehad, en als U zo'n feestje een keer zelf wil mee maken, hou dit blog in de gaten.
Want X-treme Midlife is een beetje als Parijs......je moet ons beleefd hebben voor je dood gaat ;o)

Enjoy !!







greetz,
Harrie

8 opmerkingen:

René zei

Wow wat een prachtig blogartikel. Heerlijk om te lezen dat jullie zo'n topoptreden hebben gehad! Op naar de volgende gig ... 'and burn the house down'.

René zei

Check demo Levensweg.

Harrie zei

Ook gaaf, deze.
Zou een mooi duet kunnen zijn.
Een echt duet dan, he, met omstebeurt leadzang.

Ben ook erg benieuwd hoe het is om te zingen over een bestaande muziekkband....lijkt me nog moeilijker.

Ok, word ook tijd dat we serieus naar opnamedates gaan kijken (ben ik stiekem al aan het doen hoor)

Greetz,
Harrie

René zei

Je bent welkom. Ik heb momenteel de tijd. En inderdaad inzingen op een voorbespeelde track is lastig. Zorg dat je het nummer goed hebt zitten. Tip: oefen ook op de articulatie.

René zei

Demo In De Lente Van Mijn Gekte.
Lyrics: Hariie Hendriksen
Music and Recordings: René Clemens

Check also Harrie's new artist site

WJ Slaats zei

Hoi harrie,

Ik was er niet bij, maar door je blog en de video's krijg ik een aardig beeld denk ik. Gaaf om zo te mogen optreden!

Greetz

Willy

Harrie zei

Willy, thanx.
Hij was echt te gek.

Als je een keer aanwezig bent zou ik het te gek vinden als je een keer meejamde op de harmonica/zang !!

René, wie blaast daar zo mooi op jouw fluit ?? ;oD
Ook deze demo is super.

Commentaar van Natascha:
Echt anders dan de andere demo's dat is leuk, zo gaat het niet allemaal op elkaar lijken.
Het lijkt ook wel of René steeds beter gaat zingen.

Ze alle drie naast elkaar leggen blijft alleen mijn gevoel om Niemandsland een tikkie 'op te rocken' whatever dat dan ook mag inhouden.

Kortom ben weer trots op het met elkaar bereikte !!

Harrie

René zei

Dank voor de leuke reactie. Tja de nummers kunnen allemaal nog anders geïnterpreteerd worden. 'Niemandsland' is inderdaad wat 'milder' geworden dan ik me had voorgenomen. Komt waarschijnlijk simpelweg omdat ik het in de huiskamer heb opgenomen. We maken er samen een meer 'punky' versie van.