zaterdag 19 september 2009

4 !! (VIER !!) Hendriksen Clemens on a roll

4 songs......
We hebben gewoon 4 songs opgenomen gisteren.

Man wat is dat toch lekker als je zo productief en creatief kunt zijn.
Ik ben een gezegend mens met 2 genieën als muzikale partners.

Ik ben gisteren naar Rene's huis getogen waar we, middels zijn prachtige home recording studio, zijn melodieen en mijn teksten te samen gekneed hebben tot mooie opnames.

We hebben nog even gedacht aan het opnemen over bestaande muziekdemo's van René, maar uiteindelijk is het toch 2 vrienden naast elkaar aan het musiceren geworden.
En als ik eerlijk ben vind ik dat toch de meest pure en mooie manier van opnemen.

Je kunt op gevoel en gezamenlijk creëren.
Ik vind dat zo prachtig en dankbaar.

Het mooie is dat ik ook veel leer tijdens die opname processen.
Bijvoorbeeld dat sommige woorden mooi klinken, maar wanneer ze gezongen moeten worden nogal eens voor uitspraak problemen zorgen.

Een Schr.... aan het begin van een zin, bekt niet lekker en is lastig in te zingen.
Dat soort dingen pik je op.
En hoewel dat soort kennis niet je schrijven moet beperken, is het wel prettig om te weten.


Affijn, terug naar de kern van bijna alles,....de muziek.
4 nummers om hier te presenteren en laat ik beginnen met degene die ik schreef voor René.

Toen René mijn tekst Soulmate vol passie enthousiast omarmde, besefte ik dat een deel van de diepere gedachte achter dat nummer, ook gold voor onze vriendschap.

Maar door de aard van dit beestje, had ik Soulmate nogal op de Man-Vrouw relatie geschreven.
Dus ben ik bewust een nummer voor ons gaan schrijven.


René en ik zijn niet hetzelfde.
We delen een paar van dezelfde passies, en overtuigingen, maar we hebben ook onze verschillen.
En omdat we die kunnen accepteren in een open en eerlijke relatie, is niet een gezamenlijk einddoel belangrijk voor ons, maar het samen op weg zijn.

Sinds ik met René samen op weg ben, is de reis vele malen gezelliger, betekenisvoller, en mooier geworden.......waar het voor ons beiden ook heen mag gaan.

Daarom is de tekst Levensweg in zijn geheel en zonder twijfel opgedragen aan mijn "grote broer" René.
Ik hoop hem ook nog eens op te nemen als een echt duet.

Love ya Bro' !!

Check Hendriksen en Clemens onder andere hier:
Artist site
My Space
ReverbNation
FriendFeed

Check het nummer Levensweg HIER , en de tekst hieronder :



Levensweg

Ik zie de rode gloed van vuur
Ik voel de warmte in mijn rug
Nee ik kan niet meer over zee
Er is voor mij geen weg meer terug

Als al je schepen zijn verbrand
Dan kan je enkel nog vooruit
Verken het onbekende land
Tot je op nieuwe boten stuit

En op de kade
Waar je vrienden staan
Neem je een nieuwe
Uitdaging aan


En nooit gaat zo’n reis echt alleen
Er monstert steeds weer iemand aan
Die net als jij die kant op moet
Die verder met je door wil gaan

Je stijgt op naar een luchtkasteel
Met al je dromen aan het roer
De wind van wensen in het zeil
Twee zielen op dezelfde toer

En op het voordek
Waar je vrienden staan
Neem je een nieuwe
Uitdaging aan

Maar droom of wens of hemelhuis
Nee niet het einddoel dat verblind
Het zijn de wegen er naar toe
Het is de reis die ons verbind

Met elke hartslag als een stap
In nieuw en onbekend terrein
Zal elke route met een vriend
Een van je mooiste reizen zijn

En op de eindstreep
Waar je vrienden staan
Neem je de laatste
Uitdaging aan



Greetz,
Harrie

1 opmerking:

René zei

Wow wat een hartverwarmend blogartikel. Prachtige weergave van een super muziekavond. Dat 'Levensweg' is echt een buitengewone songtekst.