zaterdag 12 september 2009

Blues Based - Attitude

Het kan soms raar lopen in de ontwikkeling van liedjes.
Neem Attitude, track 9 van onze Kitchen Table Forcing Brotherhood CD.
(Herkent U trouwens de titel als een zin uit de tekst van Playin' ??)

Ik had de tekst van Attitude geschreven naar aanleiding van wat observaties van wat ik pleeg te noemen "foute vrouwen".
Zij die carriƩre plegen te maken, niet op basis van eigen kunnen, maar op basis van het kleiner maken van anderen.
Jouw fout is hun stap hogerop.


Je hebt ze ook meer dan genoeg in de mannelijke variant, maar op de een of andere is zo'n foute carriƩre vrouw ook gelijk een bitch.
Let vooral op het woordje fout, ik ben me er terdege van bewust dat er ook zat goede zijn hoor.

Affijn, nadat het af was schreef ik er voor Rob onder "Punky Rock 'n' Roll song".
Hoe anders zou dat lopen.

Ergens in dit blog screef ik al een keer over Jamming In The Garden.
Bij onze toetsenist Jan Bongers in de tuin ontstond een spontane jamsessie.
Toen Rob en ik die jam probeerde te reproduceren bleek de muziek heel goed te passen bij de tekst van Attitude.

En werd het een Jazzy swing song.
Hoor het nummer HIER en lees de tekst hieronder.
Enjoy !!!!



Attitude

Walking like a queen
And talking like a star
With a tongue that cuts
And leaves you with a scar
She doesn’t give a shit
‘Bout the mess she makes
All she cares about
Is the life she fakes

Treats me like a child
Like I am ten or twelve
Blames me for the things
she really did herself
Creeps around and screams
Afraid somebody hears
That all she screams about
Are her own damned fears

Attitude
That girl’s got attitude
She really got me screwed
Yeah she’s got attitude
She’s got some attitude
She’s downright mean and rude
Yeah the girl’s got attitude
Freaking attitude

And I really tried
To find a bit of love
But all I got was talk
And I just had enough
Acting like a bitch
The girl’s got no class
I hope she really knows
That she can kiss my ass

Attitude
That girl’s got attitude
She really got me screwed
Yeah she’s got attitude
She’s got some attitude
She’s downright mean and rude
Yeah the girl’s got attitude
Freaking attitude

Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat is ie lekker he....

Grtz,
Robbie

Harrie zei

It sure is B-man, it sure is !!

Overigens moeten wij nog 3 nummers demo-en, die toevallig ook de 3 volgende nummers zijn.

We need to get our ass back in gear bro' !! ;o)

Greetz,
Harrie