woensdag 23 september 2009

In De Lente Van Mijn Gekte

In De Lente Van Mijn Gekte is de laatste van een serie van 4 opnames met René.
Inmiddels heeft het nummer door René de Final Mix behandeling gehad, en kan ik met gepaste trots een nieuwe tekst optimaal de wereld in sturen.

In De Lente Van Mijn Gekte gaat over de gigantische creatieve boost van de afgelopen 1,5 jaar.
Die gerelateerd was aan flinke veranderingen in mijn leven, die op hun beurt weer de nodige 'schrijvers-blues' opleverde.

Je begint met ontwaken en schrijven als uitlaatklep gebruiken, barst naar volle wasdom waar het creatieve geluk niet op kan.
Dan komt de periode waar je leven weer op koers komt, en je krampachtig zolang mogelijk de creativiteit probeert vast te houden tot je tenslotte jezelf neer legt bij de normale leefsituatie.
En creativiteit en inspiratie weer dingen zijn die af en toe komen en gaan.

Niet iedere schrijver heeft dat zo, maar deze wel.

Dit nummer is me bijzonder dierbaar en de muzikale invulling versterkt aan alle kanten het gevoel wat ik erbij heb.
Iets van vrolijke melancholie.........als er zoiets bestaat.

Hier een filmpje van de scene of the crime !!

Opnamesessie from Hendriksen en Clemens on Vimeo.



Hoop dat U ook geniet van Lente Van Mijn Gekte. Luisterend HIER en lezend hieronder.



In De Lente Van Mijn Gekte

In de lente van mijn gekte
Toen de passie mij ruw wekte
Het blauw in mij verbleekte
Woorden om een uitweg smeekte
Schreef ik om mijn ziel te laven
Warmde ik mij aan mijn gave
Leerde ik te fluisteren
Naar haar stilte luisteren

In de zomer van mijn gekte
Toen elk lied zich lui uit strekte
Tot een strofe van genot
Babbels van een vreemde zot
Was ik hofnar van het lijmen
Liet elk woord op liefde rijmen
Schoof de maan zacht voor de zon
Toen haar felle schijn begon

In de herfst van mijn gekte
Toen mijn woorden nog steeds bekte
Maar met minder flair en glans
Zweefden in hun zinnen dans
Kwam de kleur van alle woorden
Van de vrouw die mij bekoorde
Bron van elke lach en traan
Muze van mijn aards bestaan

In de winter van mijn gekte
Toen mijn hoofd en ziel mij nekte
En de dwangbuis van wat moet
Mooi veranderde in goed
Was de melodie mijn leidraad
Voor de woorden van een heilstaat
En in winters grijs en grauw
Keerde ik terug naar blauw

Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

mannen dit is een erg leuke song geworden. Luister ik graag naar. Mooie melancholische harmonieën!

Willy

René zei

De fasen in het leven van de mens worden vaak vergeleken met de seizoenen. De links die in deze songtekst worden gelegd naar de verschillende gevoelsstaten vind ik ronduit briljant.