maandag 31 augustus 2009

We Used To (gimme some more blues)


Met het volgende Blues Based nummer is wat leuks aan de hand.
Ik had de tekst van We Used To geschreven als een blues en eigenlijk had ik min of meer ook al een melodielijn ervoor in mijn hoofd.

Rob wist dat nog niet en stuurde mij een demo terug met een hele leuke melodie, maar niet wat ik in mijn hoofd had.
Ik nam een mp 3 op waarbij ik min of meer inzong wat ik in gedachte had en nam de melodie van Rob en schreef daar in een dag of 2 een hele nieuwe tekst op.

Dat nummer, op de melodie van Rob (en de eerste keer in Blues Based dat er éérst een melodie was en toen pas de tekst) is Lucky Bastard geworden, maar die komt later aan bod.

Eerst We Used To.
Toen ik hem schreef wilde ik het repetatieve in blues teksten (herhalen van tekst stukken) als uitdaging gebruiken voor mezelf.
En dus rijmen de zinnen van de coupletten 2x.
En toch blijft het een echte Bluestekst die gaat over verlangen naar wat er niet meer is.


Overigens is deze demo nog echt superkaal.
Maar in potentie kan (EN GAAT !!) dit een hele lekkere blues worden.
Zoals het Blues Based betaamt.

Denk er maar een scheurende Harmonica, een Kazoo, een Neusfluit en een flitsende gitaarsolo bij.

Oplettende mensen hebben het nummer al op onze MySpace kunnen horen.
Ja nieuwschierigen doen er goed aan om al onze web activiteiten in de gaten te houden, je weet nooit waar er nieuw werk opduikt.

Voor de rest van de mensheid....luister HIER naar de demo en lees hieronder de tekst.
Enjoy !!



We Used To

I wanna see you fall asleep
I wanna free what’s hidden deep
I wanna face your darkest fears
I wanna taste your silent tears

I wanna walk down forrest streams
I wanna talk get drunk on dreams
I wanna lay down have some fun
I wanna say we touched the sun

When I think of me and you
And all the things we used to do
I wanna scream and shout
And cry out loud
And - - - - - - - -


I wanna learn what I don’t know
I wanna yearn for inner grow
I wanna fly when we get down
I wanna cry there on the ground

I wanna hide what burns inside
I wanna fight for what is right
I wanna take the stoney road
I wanna break the mother load

When I think of me and you
And all the things we used to do
I wanna scream and shout
And cry out loud
And - - - - - - - -


I wanna stop thinkin’ it’s wrong
I wanna rock or write a song
I wanna dance I wanna jive
I wanna chance to be alive

I wanna touch what isn’t mine
I wanna clutch to what is fine
I wanna pick up things again
I wanna stick and be your man

When I think of me and you
And all the things we used to do
I wanna scream and shout
And cry out loud
And - - - - - - - -


Greetz,
Harrie

1 opmerking:

René zei

Prachtig al die actie. Als je nu wil dat dit onder de aandacht komt van véél mensen post dan een kort bericht met link op http://twitter.com/bluesbased en als het blogartikelen zijn die vooral gaan over onze muziekvriendenacties dan uiteraard op http://twitter.com/hhenrc. Op http://www.twittergids.nl vind je genoeg interessante twitteraars om te volgen. Want je bereikt natuurlijk meer belangstellenden als je flink wat mensen op twitter volgt.