dinsdag 25 augustus 2009

Proudly presenting...!!!


Na mijn nederlandstalige werk is het nu tijd voor de demo's die ik met Rob gemaakt heb.
En voor de aankondiging dat Rob en ik vanaf heden OFFICIEEL een duo vormen.

En we heten (aanzwellend tromgeroffel)....... BLUES BASED.

Blues Based maakt (semi) akoestische, engelstalige Blues Rock.
De naam staat zowel voor "op de blues gefundeerd" en op Blues beesten op het podium.

Blues Based speelt met name eigen werk, aangevuld met covers, en kan haar repertoir overal en op elke gewenste sterkte live ten gehore brengen.

Bij Blues Based mag de Rock simpelweg rocken, is de Blues vooral diepblauw, en mag een Ballad iets verder gaan dan ik "hou van jou en blijf je trouw".

Alle muziek word gecomponeerd door Rob Weijman (Akoestische gitaar/Bas/Zang) en alle teksten zijn van de hand van Harrie Hendriksen (Lead Zang/Harmonica/Kazoo/Neusfluit).

Maar het eindproduct word altijd samen gecreëerd.



En samen met Rob ben ik dus een CD project begonnen.

De voorlopige titel van de CD is... 'Kitchen Table Forcing Brotherhood'.
Omdat veel van de nummers ontstaan zijn bij Rob aan de keukentafel, en het samen schrijven van muziek een flinke broederband gesmeed heeft.

En voor die 15 track CD zijn nu dus de eerste demo's gemaakt.


Demo's.
Dat betekent dat de opnames richtlijnen zijn om de teksten en melodie lijnen verder te ontwikkelen.
Iets heel anders dus dan de final mix opnames van de Nederlandstalige teksten.

Veel van de nummers speelden we voor het eerst en in één keer op tape.
Dat betekent dat U als luisteraar een beetje door de haperingetjes heen moet luisteren om de potentie van het nummer te horen.


De komende weken ga ik de tracks plaatsen.
Hier en daar met tekst en uitleg, en hier en daar alleen een tekst omdat we nog geen muziek hebben opgenomen.
De nummers zullen dan ook in de ReverbNation speler aan de rechterkant van mijn weblog verschijnen.

Maar we beginnen met 3 nummers die ik al eerder in dit blog heb laten lezen en horen.
Het zijn tevens de nummers die het langste bestaansrecht hebben.

Track 01 - Born Ready

Track 02 - Bad Girl Boogie

en Track 03 - Finder Keeper


Deze nummers hebben zich al min of meer gevormd en gesettled in ons repertoir en waar de teksten over gaan is terug te vinden in eerdere entries van dit weblog.

Enjoy de komende weken als we steeds meer onthullen van wat ooit een officiele demo CD hoopt te worden.
Enjoy the Blues Based music.
Enjoy all music !!

Greetz,
Harrie en Rob

2 opmerkingen:

René zei

Prachtige nummers, keigoed gezongen en gespeeld. De naam van het duo is ook TOP. Op MySpace met dit gezelschap, jullie horen daar ook. Als je hulp nodig hebt, ik fix dat zo, dat weet je ;)

WJ Slaats zei

Ok Harrie! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie duo! Ben nieuwsgierig naar de overige opnames, dus, uploaden die handel :-)

willy