donderdag 27 augustus 2009

Lifeline


Ik vind het leuk om het proces hier en daar toe te lichten aan de hand van de demo's.
Track 4 op de toekomstige CD zal naar alle waarschijnlijkheid Lifeline worden.

Lifeline heb ik hier ook al eerder behandeld, en was de eerste ballad die Rob en ik samen schreven.

En daar is wel wat leuks mee aan de hand.
Het onderschrijft waar demo's voor bedoeld zijn.

Luisterend naar de gemaakte demo kwam ik er namenlijk achter wat me al een hele tijd dwars zat aan het nummer: te veel verschillende refreinen.
Het nummer miste zo een herkenbaar tekstueel ijkpunt.

En er zaten nog een aantal tekstuele probleempjes in.

U kunt hier dus naar de oude tekst luisteren, maar de aangepaste tekst hieronder lezen.

Enjoy !!


Lifeline

You rocked my world
You rolled the dice
I loved you once
You loved me twice
You salvaged wreckage
On a sea of despair
I couldn’t get lost
you were everywhere

Lifeline
You heard my cryin’
When the silence was too loud
Lifeline
We’ll keep on tryin’
We’ll find a way we’ll make it out


Opened my mouth
For the words unsong
Opened my heart
For the love to come
Picked up the pieces
Of a broken mind
The knot of life
Became unwind

Lifeline
You heard my cryin’
When the silence was too loud
Lifeline
We’ll keep on tryin’
We’ll find a way we’ll make it out

[solo]

Lifeline
You heard my crying
You helped me conquer all my fears
Lifeline
We’ll keep on tryin
And we’ll get better through the years


You took me here
You moved me there
The frozen ground
Ain’t everywhere
You’re angelwings
You’re angel smile
Have warmed the surface
Quite a while

Lifeline
I’m glad your mine
I’ll love you ‘till forever now
Lifeline
You make me shine
Lift me up when I don’t know how
Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: