maandag 13 april 2009

Earth.......


Ik had van Natascha, begin deze maand, al een voorschot op mijn verjaardag gekregen in de vorm van de Blu-Ray Boxset Planet Earth.

De film die in de bioscopen gedraaid heeft, met de titel Earth, en die beelden bevatte uit deze 'jaw-dropping' BBC documentaire serie, had ik al op Blu-Ray.
En die had me al van mijn stoel geblazen met werkelijk spectaculaire beelden.

Maar deze complete serie is te waanzinnig voor woorden.
En bewijst 2 dingen.

Ten eerste dat waar het docu's en muziekprogramma's aangaat, de BBC de ongekroonde koning is en blijft.
Ze blijven programma's produceren van watertandende kwaliteit.

Het 2e is dat onze Aarde nog niet vergald is, maar dat we wel hard op weg zijn.

Nooit eerder zag ik zoveel schoonheid die ik nog niet eerder zag.
Wist U bijvoorbeeld dat er voor ieder insect, dat in de jungle leeft, er een parasitaire schimmel is, die, wanneer er teveel van een soort komen, ingrijpt.
Ik heb dus gewoon een paddestoel uit de kop van een mier zien groeien.

Dat soort fascinerende en strikt unieke beelden zitten dus in een boxset van 6 discs met meer dan 13 uur materiaal.
In pachtige Hi-Def beelden.

Ik ben er nog lang niet doorheen, door deze box, maar ik ben er wel allang weer van overtuigd dat onze moeder Aarde het beschermen meer dan waard is.

Ze is simpelweg te mooi om te verneuken voor een paar centen winst meer.

greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ik heb de film ook met bewondering gezien. De serie lijkt me ook wel wat als ik je verslag zo lees!

Willy

Harrie zei

Hij is echt de moeite waard.
Sommige afleveringen, zoals een hele spectaculaire over grotten en leven onder de grond, komen helemaal niet in de film voor.

En hoe ze die beelden gemaakt hebben, het blijft verbazingwekkend en om stil van te worden.....wat ik nu ook ga doen ;o)

greetz,
Harrie