zaterdag 11 november 2006

Weer gezongen



Nou, dat was een enerverende avond gisteren. Na het werk naar Moni-Q gereden waar ze lekker gekookt had (nog bedankt Mo).
En daarna naar de "oefenruimte" van de band (schrik niet) Extreme Midlife. HA, da's nog eens een andere naam dan Sinister Purpose.

Een hele gezellige club mensen, inclusief bakken chinees, liters bier en politieke discussies :-) .
EN een volstrekt nieuwe dimensie van nummers. Stevige ritmesectie, enthousiaste gitaar en orgelpartijen. Ik heb heel lekker gespeeld en een paar nummers gedaan die ik thuis ook altijd al plezierig meeblerde. Let Me Entertain You van Robbie Williams bijvoorbeeld, en nummers van ZZ Top. 2x een volstrekt geimproviseerde Blues gespeeld en alles super relaxt. In vol besef van evt. tekortkomingen word met een zeer groot compenserend enthousiasme ieder nummer gezamenlijk aangepakt.

Aan de ene kant heb ik dus wat minder vrijheid om vocalen zelf in te vullen, zoals ik dat deed in mijn vorige 'job', maar het is ook zeer leuk om gezamenlijk aan iets nieuws te beginnen en te zien waar het eindigt.
En als mensen zelfs gaan voorstellen nummers van Fish te gaan spelen, dan ben ik toch wel een beetje in een natte droom beland.

We hebben een afspraak gemaakt voor December, en ik ben erg enthousiast voor een vervolg.
En over hoe maf het leven soms in elkaar zit, vlak voor het vertrek, hadden we het nog even over rijden en alcohol gebruik. Ikzelf was gestopt nadat ik in plaats van de deuropening geprobeerd had dwars door een glazen wand te lopen (je bent toch gewend dat scholen smeriger zijn). Op de terugweg word ik ingehaald door een auto en ja hoor..... het volgende signaal knipperde me tegemoet......

Na een *^%#%^@&*#&^@ mijnerzijds in de auto, omdat ik bij Joost niet wist of ik te hard gereden had, moest ik mijn rijbewijs tonen, BLAZEN, en werd gecheckt of de auto op mijn naam stond. Of het een routine controle was, of ik door een overdosis Rock'n'Roll en een goene nooddeur in mijn rode auto er uit zag als een vervaarlijk crimineel, ik weet het niet. Maar dat de blaastest ok was, was meer geluk dan wijsheid. Gelukkig geen boetes gekregen, ik mocht doorrijden.

Aan het einde van de dag nog een wijze les geleerd. De dag afgesloten met een broodje Doner Kebab en knorrend van tevredenheid naast mijn lieve vrouwtje in bed gekropen.

Soms zit het tegen,......vaker zit het mee !!!

Greetz, Harrie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ha Harrie,
leuk om je ook eens te lezen ipv te horen. Fijn om te lezen dat je wellicht weer nieuwe muziekvrienden gevonden hebt, nog wat oefenen en dan misschien iets voor in ons cafeetje?
Hartelijke groet,Liesbeth
(www.cafebijtante.nl)

Harrie zei

Da's een deal Lies.

Greetz,
Harrie