maandag 13 november 2006

Jack Palance

Ik las op internet dat Jack Palance overleden was.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF11112006_017

Ik vond Jack een prachtig acteur. Met zijn ongelooflijk getekende en gegroefde kop, het resultaat van een vliegtuigcrash in WW II, zag ik hem voor het eerst in de film City Slickers. En ik vond 'm prachtig. Net zo'n uitgetekende kop als Clint Eastwood, maar leuker.
Later bleek ik Jack al veel eerder gezien te hebben, daar zijn markante hoofd model had gestaan voor de stripfiguur Phil IJzerdraad uit Lucky Luke. En ook in de eerste Batmanfilm vond ik hem een goeie rol neerzetten.

Ik zal Jack maar eens een beetje gedenken vanavond met een goed glas whisky en een van zijn films in de DVD speler.

Happy Trails Jack !!!!!!!!

Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: