zaterdag 25 november 2006

Afscheid


Vannacht is er een ratje van ons overleden. Knofje heette ze. Ratten houden is de hobby van Natascha, en Knofje was 1 van de 4 ratjes die we bijna 3 jaar geleden kochten.

2 zijn er al overleden, en Knofje was eigenlijk de fitste van alle 4. Altijd al. Eigenlijk worden ratten maar een jaar of 2. Zij en Witje zijn al bijna 3 jaar. Sinds eergisteren ging het rap minder met haar, en vannacht is ze bij Natas' op schoot overleden.

Dus er vloeien nogal wat kindertranen hier vandaag, en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het ook moeilijk vind. Het afscheid nemen van dieren. Inmiddels heb ik 2 poezen, een hond, en al heel veel hamsters en ratten moeten begraven. En iedere keer doet het toch weer een beetje zeer.

We gaan Witje nou maar een beetje meer aandacht geven, want zo in je eentje achterblijven maakt onrustig. Zelfs voor een rat.

Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit is heel herkenbaar. Bij ons moesten we een jaar geleden plotseling afscheid nemen van Wizzie (een Cavia). In de vroege ochtend hebben we haar een staatsbegrafenis gegeven in de tuin. Iedereen moest huilen en ook ik vanwege het oprechte verdriet van mijn twee dochters.
Willy

Anoniem zei

Veel sterkte met de verwerking van dit alles. Ik voel met jullie mee. Hoe klein zo'n diertje ook is het is wel een schepsel van God. Troost je met de gedachte dat de ziel van dit diertje naar Zijn hogere werelden is gegaan.

Rene