maandag 2 juni 2008

Het Helen Der Seizoenen.....

Deze tekst begint een maand of 2 geleden.
Bij ontbijt TV hoorde ik Angela Groothuizen (ex-Dolly Dot en ex-Angela & The Rude) een nummer van haar nieuwe Nederlandstalige CD brengen.
Slechts begeleid door een speeldoosje speelde ze Roze Sneeuw.....adembenemend mooi !!

En in mijn hoofd was een zaadje gepland.
Van iets wat mijn hoofd pas zou verlaten, als ik er iets van mezelf van had gemaakt.

Een maandje later had ik Kim op de fiets naar haar verzorgpaarden gebracht en fietsde ik door het Binnenveld tussen Bennekom en Ede.
Omgeven door de prachtige, rustgevende en helende natuur (en vooral Roze Bloesem) rolde de structuur voor onderstaand stukje proza naar binnen.

Thuis heb ik de basis opgeschreven en er de rest de afgelopen weken bij geschreven en geschaafd.

Hij klopt, de tekst, zelfs al blijft ie hier en daar wat vaag.
Laat 'm maar eens rustig inzinken.
Ik hoop dat iets van de heling waar het over gaat door werkt via de tekst.

Keep The Faith !!
En geniet van Het Helen Der Seizoenen....

Het Helen Der Seizoenen

Roze sneeuw
Dwarrelt zacht
Houd de geest verdoofd
Tot je laat gaan
Tot je weer komt
En weer opnieuw gelooft
Weer leeft met gras in de rug
En de hemel staart stil terug

Zachte sneeuw
Als de pluis
Wat het gras laat gaan
De gift die komt
De gift van zaad
Neemt de zon weer aan
En de wolk waar je naar kijkt
Draagt zoet water waar naar je reikt

Rode sneeuw
Verwaait woest
In een najaarsstorm
Iedere boom
Iedere struik
Toont haar ware vorm
Buigt naakt haar hoofd van de wind
Waardoor het hart beschutting vind

Echte sneeuw
Zacht en wit
Die aarde bedekt
Alles word puur
Alles word schoon
Voor je’t herontdekt
Maagdelijk wit vrij van vuil
houd een nieuwe belofte schuil

Hoe we ook de tijd benoemen
Het sneeuwt in alle vier seizoenen
Onder welke sneeuw je ook bedelft
Alle verschil zit in jezelf

Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: