vrijdag 13 juni 2008

Mooie Stilte.....


Druk druk druk.
Dat omschrijft mijn leven op dit moment wel zo'n beetje.

En hoezeer mijn therapeute ook benadrukt dat rust en regelmaat belangrijk is, rondom het verhuizen van mijn ouders deze week, en de therapie zelf, ben ik zowel fysiek als mentaal behoorlijk vermoeid.

Mijn ouderlijk huis (het gebouw), waar ik al 40 jaar mijn toevlucht heb gevonden, is hardhandig gestript tot een bouwval.
Met name mijn moeder heeft het er erg slecht mee, en het is een emotioneel gebeuren geweest deze verhuizing.
Het huis staat voor een hoop eerste keren en een trucklading aan herinneringen.


Mijn ouders hebben overigens wel een mooie nieuwe woning aan de Klinkenbergerweg in Ede, maar ik betwijfel of het ooit als thuis zal aanvoelen.

De bedoeling is dat wanneer het oude huis gesloopt is en er nieuwbouw voor in de plaats komt er weer terug gekeerd word naar de geboortegrond.

Maar goed, in al die drukte mis ik ook een beetje de rust en inspiratie om op een goede manier met mijn teksten bezig te zijn.
Ideeen zat maar ik ben gewoon te onrustig om ze tot mooie dingen om te vormen.
Dat komt wel weer, maar ik las toch even een rustpauze in.
Ik wil de komende tijd toch graag wat concerten en CD's gaan reviewen hier.
En mocht ik tussentijds bij een muze of engel rust en inspiratie vinden, dan spaar ik die netjes op voor een later tijdstip.

Maar ik laat U niet achter zonder een passend afscheid van een uitermate creatief en productief schrijverstijdperk.
Kent U de term "Een pijnlijke stilte" ??......het tegenovergestelde daarvan is de Mooie Stilte.
Als je samen met je vader in een leeg en afgetaaid huis staat, en even niets tegen elkaar zegt.......als iemand herinneringen ophaald aan een dierbaar persoon en even de emotie tegenhoud..........als 2 geliefden buiten op een bankje zitten en elkaar alleen maar hoeven te voelen.
DAT is Mooie Stilte, en dit is wat ik daar over schreef:
Mooie Stilte

Mooie stilte ergert niet
Verenigt zich met stil verdriet
Zegt vaak meer dan 100 woorden
Voor wie de mooie stilte hoorden

Mooie stilte valt niet vaak
Maar als het valt dan is het raak
Sterft lawaai in pure schoonheid
Ben je door mooie stilte bevrijd

Mooie stilte past bij jou
Zoals het past bij elke vrouw
Maar jij laat het vaker stralen
Ik kom je mooie stilte halen

Mooie stilte met een strik
Voor een schreeuwer zoals ik
De mooiste gift in het leven
Is iemand mooie stilte geven

Mooie stilte heb ik nou
Kwam met een wijze les van jou
Alles wat ik echt ooit wilde
Was tere zachte mooie stilte


Greetz,
Harrie
(P.S. Hoop dat jullie ook blijven langskomen om te kijken welke CD's ik mooi vind, welke concerten ik ben geweest en om af en toe gewoon te kijken wat me nu weer allemaal overkomen is ;o) )

Geen opmerkingen: