dinsdag 10 juni 2008

De Verandering....


Zo, laten we dit blog bericht maar eens beginnen met de mededeling dat ik afgelopen zondag bij de CD presentatie geweest ben van mijn favoriete Tattoo Rock Goddes, collega op meerdere fronten, Elles Springs.

In een werkelijk bloedhete bovenverdieping van cafe/disco 5th Aveneu op de Korenmarkt in Arnhem, kreeg Elles het eerste exemplaar van haar in eigen beheer opgenomen CD.
Uit handen van ons aller Henk Jan Smits (een naam waarvan ik plechtig beloof hem na nu nooit meer in dit blog te vermelden).


El heeft een CD afgeleverd (met de titel Hearts 'n' Flowers) waar zij en haar bandleden trots op mogen zijn.
Mooie Pop Rock, goed geproduceerd en smakend naar meer.
En nummers die het in zich hebben uit te groeien tot live favorieten, zoals het door mijzelf zeer gewaardeerde Wake Me Up.

De band speelde een serie nummers live die avond, en het enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat ze misschien nog te angstvallig tegen de originele versies aanschurken.
Ik mis de stukjes waar het publiek mee kan bleren en een nummer kunnen oprekken tot 2x de oorspronkelijke lengte.

Ik had foto's genomen met mijn telefoon, maar dat was 'over-doing it', want zo goed is de camera nou ook weer niet dat, in het donker, bewogen beelden er nog mooi opkomen ;)

Wat mijzelf betreft,.......ik ben nog steeds orde aan het scheppen in mijn persoonlijke chaos.
Ben aan therapie begonnen die wat elementaire veranderingen in mijn doen denken en laten zal moeten bewerkstelligen.
Dat gaat met ups en downs, maar overall is de goede weg naar boven ingeslagen.

De therapie voelt goed, de therapeute klikt en de verandering die aan de horizon ligt is gewenst.
Wat voor mij wel het goede moment is om de tekst die de titel draagt "De Verandering" de wereld in te sturen.

Verandering is moeilijk, is hard soms.
Maar als het komt, en het verlicht, dan is de weg er naar toe al gauw vergeten en de beloning een zegen.

Ik geef U met liefde....De Verandering !!

De Verandering
Wanneer voelde je verandering
Voor het eerst dat alles anders ging
Glipte zekerheid uit je handen
Liet je hart je hoofd verzanden

Zo lang sterf ik van verlangen
Om een nieuw leven aan te vangen
Laat het onbekende welkom zijn
En helend voor de oude pijn

Diep in mijn hart
Ligt de plek waar het start
Ligt het prille begin
Van de verandering

Hartstocht leid langs vreemde paden
Waar het heen leid is niet te raden
Het is er altijd wel geweest
Het is er nu gewoon het meest

Het duurde even voor ik wist
Dat wie niets najaagt ook niets mist
Dat de hete zon die mij omarmd
ook jou lippen heeft verwarmd

Diep in mijn hart
Ligt de plek waar het start
Ligt het prille begin
Van de verandering

En ik weet dat je hoopt en bid
Als alles je even tegen zit
Maar zit alles je gewoon weer mee
Zeil je uit op volle zee

Je huilt en schrijft het testament
Wat een enkeling dan slechts herkent
Schud het stof uit je te ruime jas
Klimt omhoog met ferme pas

Diep in mijn hart
Ligt de plek waar het start
Ligt het prille begin
Van de verandering

Diep in mijn hart (Diep hart..)
Ligt de plek waar het start (..lichte start)
Ligt het prille begin (licht begin…)
Van de verandering (…verandering!!)

Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: