maandag 15 juni 2009

Tearing down Tizoc...!!


Oh mensen, mensen.
Wat kan het leven raar zijn.
Afgelopen zaterdagavond ben ik voor het eerst legaal in Tizoc geweest.
Dat wil zeggen, de tent die voorheen bekend stond als Tizoc.
Ede's eerste echte grote discotheek bij restaurant Buitenzorg.

Ik was daar in mijn vroege jeugdjaren wel eens eerder geweest (ze hadden daar een hard-rock kelder vernoemd naar een nummer van Rush - The Temple Of Syrinx) maar zonder medeweten van mijn ouders.


En nu stond ik precies op die plek met mijn eigen band X-treme Midlife te spelen.
Op een Anniversary feest van een collega van onze drummer, mochten wij de spreekwoordelijke pannen van het dak spelen.
Supergaaf om met het heden zo'n stap in het verleden te maken.
Leuke tent ook.


Ondanks (of misschien wel juist daardoor, wie zal het zeggen) de introductie van onze bandmascotte, begon de avond niet minder dan rampzalig.

Met het aansluiten werd er voor de PA en basinstalatie een verkeerd stopcontact gekozen waardoor in een klap alle zekeringen van wel 4 apparaten eruit lagen.
Met een opgeduikelde zekering, een terstond opgehaalde nood basversterker en een nood mengpaneeltje, konden we, zij het zonder goede soundcheck en met beperkte mogelijkheden, toch van start.


Dan maar wat harder werken om er een feest van te maken was het devies.
En een knalfeest is het geworden.
De laatste noten hebben we afgetikt ergens rond 02:30 zondagmorgen, en het feit dat ik gisteren weer een slaapdienst moest draaien is me ook niet goed bevallen, maar man, man, man wat een grandioos publiek, wat een lekker feest, en wat lekker gespeeld.

Niet vlekkeloos, niet foutloos, maar gewoon RETE lekker.

Check de filmpjes hieronder voor een paar duistere clips van het optreden, geschoten met onze fotocamera door mijn lieftallige egaa.













Enjoy The Music !!!!!!!!

Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

René zei

Wow, dat is een coole tent om te spelen. Zeker als je daar zulke speciale jeugdherinneringen aan hebt!
Geluid bij de video's is prima. De songs klinken tof, lekker bandje hoor! Tja jammer van dat verkeerde stopcontact, daar zit je als muzikant niet op te wachten ... hopelijk is de apparatuur niet zwaar defect, maar alleen ingebouwde zekeringen.

Harrie zei

Kijk, hier spreekt een expert ;o)
inderdaad het waren gelukkig alleen zekeringen.
het was een of ander vaag dimstopcontact.
Wel 220 maar niet constant.

Nog een mooie herrinnering.....laatste x dat ik tot diep in de nacht gespeeld heb was met SP ;o)

greetz Bro'
Harrie