zaterdag 4 juli 2009

Soulmate

Het staat hier boven in het Chinees, Soulmate.
Denk dat dat ooit een hele mooie tattoo zou kunnen worden.
Als ik ooit een paar drempels heb genomen die er nu nog liggen ;o)

Buiten is het ook vandaag nog warm en benauwd.
We zoeken naar verkoeling en verademing.

Terwijl ik met Natascha geniet van een weekend met zijn tweetjes, trek ik maar weer even een metafoortje.
Ik denk dat een soulmate de verkoeling en verademing is als de grond onder je voeten te warm word en alles je naar de keel grijpt.

Maar hij of zij kan natuurlijk ook warmte geven als de wereld om je heen kil en koel is.

Het grote verschil met vrienden en familie is, dat de soulmate zonder vragen aanvoelt en datgene geeft wat je nodig hebt.
Omdat jouw ziel ook die van je Soulmate is en vice versa.
Om beurten ben je sterk om de last te dragen die je bij de ander voelt.

Zonder verwachtingen, zonder tegenprestaties.
Gewoon omdat het natuurlijk voelt. Omdat het natuurlijk is.
Omdat het liefde is in haar aller puurste vorm.
Groots, vrij en belangeloos.


Het zal vaak je partner zijn, maar kan ook een heel goede vriend zijn, zelfs familie denk ik (broer of zus).
Maar wanneer je hem of haar gevonden hebt, laat je je Soulmate nooit meer los.
Dan is het voor het leven.

Ik heb het thuis vaak over Soulmate zijn.
Ik heb in mijn blog met enige regelmaat over Soulmate zijn gesproken.
Maar ik had er nog nooit een liedje over geschreven.
Nu wel.
Enjoy !!


Soulmate

Als je ooit gaat neem ik je mee
En als je huilt huil ik wat mee
Het is de prijs van onze deal
Je zit geketend aan mijn ziel
Dat raak ik never nooit meer kwijt
Ik denk ook dat het nooit meer slijt
Ik accepteer dus alle pijn
Van even niet meer bij je zijn

Als ik ooit foute dingen zeg
Als je dan denkt ik ga maar weg
Zelfs met een storm achter de rug
Vind ik je overal weer terug
Want met mijn hart als een kompas
Gericht op liefde die ooit was
Is jou ziel de Noorderster
En mijn vergeving nooit echt ver

Als we ooit stoppen met ons lied
De melodie vergeet ik niet
Want die zingt eeuwig door mijn hoofd
En resoneert wat ik geloof
Al word ik doof en blind en stom
Dat waar ik steeds terug naar kom
Is de grondtoon bij de start
Is de soulmate van mijn hart


Greetz,
Harrie

5 opmerkingen:

René zei

Uhh ... tja ... mmm ... ik heb er dus muziek bij geschreven. Wat mij betreft een mooie, lieflijke ballade.
Waarom? Tja, het is een tekst die me zeer aanspreekt! Complimenten dus! Als je me te vrijpostig vindt dan hoor ik het wel ;)

Harrie zei

Jij bent NOOIT te vrijpostig.
En ik beschouw het iedere keer weer als een eer, een genoegen en een genot als mijn woorden muziek opwekken.
Bij wie dan ook.

En jouw muziek is altijd als een warme jas......dus ik ben blij !!

Greetz,
Harrie

René zei

Dank voor de vriendelijke woorden. Ja soulmates, dat is eigenlijk waar het in het leven echt om gaat. Nogmaals een prachtige tekst. Zie hier de link naar de song. Ik hoop dat je hem binnenkort komt zingen en opnemen in mijn homestudio.

Anoniem zei

Hallo Harrie,

Met tranen over m'n wangen lees ik je teksten over soulmate.
'n Week of 10 geleden heb ik iemand leren kennen en we lijken kopieen van elkaar; we klikken op alle vlakken en vinden dezelfde dingen leuk. We hebben ook dezelfde achtergrond en dezelfde spullen, etc. We begrijpen elkaar, hebben aan een half woord genoeg en maken nooit ruzie. Dit leek het te zijn, qua liefde!
Helaas bleek gisteren dat dat niet het geval is.. :( Toch niet genoeg gevoel hebben voor elkaar als soulmate, dat is heel verdrietig, dubbel en voelt zo oneerlijk.

Harrie zei

Graag gedaan anoniempje !!

ik weet niet alles, maar wel dat er voor iedereen op de wereld een soulmate bestaat.

Jij gaat de jouwe zeker nog vinden.
Hoop dat je nog meer vind tussen mijn teksten wat je aanspreekt.

Misschien iets wat je kan laten (glim)lachen ??

groetjes,
Harrie