dinsdag 7 juli 2009

Midlife

Het moge bekend zijn dat ik in een band zit die X-treme Midlife heet.
Een naam waar ik inmiddels met het bereiken van de 41 ook wel vrede mee heb. ;o)

Ouder worden in de Rock & Roll is een vreemd fenomeen.
Waar men in de jaren 60 riep dat Rock & Roll beslist niet voor oudjes was, zijn we allemaal 'oudjes' geworden.
En de vraag hoe lang een rocker door kan gaan voordat hij een parodie op Rock & Roll word, is nog steeds niet beantwoord.
Bands als de Stones, Black Sabbath, Tina Turner.......ze verleggen nog steeds de grens.

Nu kwam ik laatst iets leuks tegen, wat op een geinige manier het ouder worden in Rock verwoord.

De band Twisted Sister, een Hard Rock outfit uit de vroege jaren 80, draait alweer even mee.
Ik ben nooit echt "in to" de band geweest, met hun naar Glam Rock neigende outfit en make up.
Maar goed, ze zijn toch redelijk populair geweest in de MTV tijd.

Op het laatste Arrow Classic Rock festival ben ik maar weer eens bevestigd dat de band en ik niet voor elkaar gemaakt zijn. (Zie mijn review daarover in dit blog ergens vorig jaar zomer)

Maar goed ik heb een album van de heren gehad, het album Stay Hungry, en dat bestaat nu 25 jaar (of zoiets).
En ter ere van de Anniversary release heeft de band niet alleen oude demo's opgeduikeld, maar ook een nieuw nummer opgenomen.

En om dat nieuwe nummer gaat het nu.

Het heet '30', en gaat over het feit dat de tijd snel gegaan is.
Ze zijn geen 30'ers meer, als toen, maar ook nog lang niet afgeserveerd.
Ze kunnen nog steeds rocken, een zaal op zijn kop zetten, met hart en ziel spelen.

Ik vind het een gaaf nummer met een leuke tekst.
Zo zie je maar weer, dat je altijd weer verrast kunt worden.

Het is een perfect X-treme Midlife nummer.
Dat vind ik in ieder geval.
De lezer mag zelf oordelen hieronder.

Enjoy !!



Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: