dinsdag 3 februari 2009

Captain Iglo's Zeeman Zangzaad Koor


Het is al weer even oud, de nederlandse vertaling van Beatles teksten door Erik Bindervoet en Robbert-Jan Henkes.
En de CD die de Mal Evans Memorial Band er van maakte, getiteld "Help! De Beatles In Het Nederlands" is er ook al bijna 2 jaar.

Maar soms heb ik gewoon wat meer tijd nodig.
Het Pop/Rock magazine Revolver had in haar December nummer aandacht voor het 40 jarige bestaan van het White Album van de Beatles.
Daarom stopten ze er een gratis CD'tje met Beatles covers bij.

De meest in het oor springende daarvan was Terug In De CCCP van de Mel Evans Memorial Band.
Prachtig vind ik het, deze hertaling van Back In The USSR.
De vondst om CCCP te gebruiken, in plaats van het voor de handliggende USSR, vind ik geniaal.

Een klein tijdje terug ben ik me maar eens in de rest gaan verdiepen.
En toegegeven, ik vind niet alles even briljant, maar er zitten prachtig hertaalde liedjes tussen.

Zoals Dagtripjes (Daytripper) en Iets (Something).

Maar de meest geniale vondst zit 'm in de nederlandse versie van Sgt. Peppers Lonely Heartclub Band..............Captain Iglo's Zeeman Zangzaad Koor.........
Daar was ik in geen 100 jaar opgekomen !! ;o)
Check de band HIER en hun optreden in De Wereld Draait Door HIER.
Let ook op de dame achter de drums, die is ERRUG goed.
*
Wat mij betreft: "Ik ben de ei-man, zij zijn de ei-man, ik ben de walrus, koekakietsjoe" Enjoy !!
*
Greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik moest hier erg om lachen!

Willy