maandag 26 januari 2009

Sterven van geluk....


Ik denk dat ik, terugkijkend naar de afgelopen maand, wel een mooie balans hier ga vinden in dit weblog.
Balans tussen schrijven over muziek, op termijn laten horen van muziek en het plaatsen van teksten.
In ieder geval ben ik er happy mee, maar feedback is uiteraard altijd welkom.

Het is in ieder geval nu weer tijd voor een tekst.
Nu hoor ik U denken, waar blijft toch die veel geprezen 'Cyndi' ??
Tja, dat blijft een apart geval.

Ik heb daar grootse plannen mee, misschien wel te groots, en die veranderen ook nog regelmatig.
Die zal zijn weg uiteindelijk wel vinden naar dit weblog, maar haar reis hier naar toe is nog niet klaar.

In de tussen tijd vormen zich nieuwe teksten, rondom van mij bekende thema's.
Op een veel relaxtere en natuurlijker manier dan de gedreven overproductie van vorig jaar, maar daar door merk ik dat ik ook over alles vrij snel tevreden ben.

Het schrijfproces is wat veranderd, maar de thema's blijven gelijk.


In het geval van Sterven Van Geluk, was de onderliggende gedachte 'geborgenheid'.

Het vinden van je soulmate, van het stukje puzzel wat precies past, van de persoon waarbij je je 'geborgen' voelt.
Dan komt vanuit mijn schrijversgeest vanzelf de (bescherm) engel weer boven 'zweven'.

En hoewel de tekst misschien een zoektocht suggereert, ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik kan zeggen dat ik 'geborgen' ben.
Ik heb een soulmate en een beschermengel.

De 4 regels van het refrein bestonden al langer in een iets andere vorm, en uiteindelijk heb ik er de onderstaande tekst van gemaakt.

Enjoy !!!!!!!!

Sterven Van Geluk

Ik zoek alle plaatsen door
Naar de aller zachtste handen
Die me strelend en heel zacht
In mijn hart en ziel doen branden
Mij verzengen

Ik zoek alle hoeken door
Naar die ranke sterke handen
Die me helen in de nacht
Als mijn hoop en dromen branden
Koelte brengen

Ik zoek de armen van een engel
Om nieuw leven te verwerven
En als dat me niet gegund is
Laat mij er dan maar sterven
Heel stil en stuk
Sterven van geluk

Ik zoek heel de mensheid af
Naar die zuiver lieve ogen
Die als spiegels van de ziel
Vol met vuur en mededogen
helder stralen

Ik zoek heel de wereld af
Naar die zeldzaam schone ogen
Die zo zeker en vertrouwd
Vol met passie en bevlogen
Liefde halen

Ik zoek de armen van een engel
Om nieuw leven te verwerven
En als dat me niet gegund is
Laat mij er dan maar sterven
Heel stil en stuk
Sterven van geluk

Ik zoek dwars door het heelal
Naar die ene tere hartslag
Die in’t ritme van gevoel
Alles weg haalt wat me dwars lag
Rust zal geven

Ik zoek door het universum
Naar die krachtig mooie hartslag
Die ik overal herken
En die steeds aan het begin lag
Van mijn leven

Ik zoek de armen van een engel
Om nieuw leven te verwerven
En als dat me niet gegund is
Laat mij er dan maar sterven
Heel stil en stuk
Sterven van geluk

Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: