zaterdag 7 februari 2009

De Laatste Toontjes.......

.........wegen het zwaarst.

Bij mijn nieuwe manier van teksten schrijven blijft niet veel meer aan de strijkstok hangen om tot Toontjes te verwerken.
En ik vind het ook niet meer zo in het Weblog passen.

Dus heb ik mijn laatste Toontjes afgestofd, mijn laatste halve teksten en hinten omgebouwd en geef op deze manier een waardig slot aan de Toontjes cyclus denk ik.

Geen verklaringen er meer bij.
Ze spreken tot je, spreken voor zichzelf of zeggen je niets.
Enjoy !!

Hemels Werk

De restauratie van de kerk
Ontving meneer pastoor een keer
Kom binnen zei de timmerman
Ik frees zojuist de Heer

Het glas in lood, net opgehangen
is mooi onbevlekt ontvangen

En hoe zei de pastoor
Zit het met de last van het kruis
Dat beste eerwaarde
Bespreek ik liever thuis

-
Higher Power

Ik denk hoe hoger je komt
Hoe lager de moraal
Het uitzicht is wel mooi
Maar de omgeving dor en kaal

Misschien zijn geld, macht en invloed
Best allemaal wel fijn
Maar ik bloei liever in de luwte
Dan een hoge boom te zijn

-
Tegenslag

Je kunt het niet verkopen
Je kunt het niet ontlopen
Je kunt het niet ontwijken
Je kunt het niet bekijken

Te weinig hoeken om in weg te kruipen
Te weinig Whisky om het weg te zuipen
Je kunt maar beter recht gaan staan
Borst vooruit en verder gaan

-
Geld

Gewoon elementen
door ons voorzien van waarde
veranderen snel
in het slijk der aarde
En we schrijven erop
dat we op God vertrouwen
maar doen dan alles
om het te behouden

-


Forever

Je bent een rare, rare meid
Ik wil je never nooit meer kwijt
Zelfs met tegenzin
Tegen beter weten in
Wil ik je never nooit meer kwijt

-



?? Maar het klopt wel ??

Ze zeggen dat rechtvaardigen
De wereld zullen bevolken
Maar wie hemel en aarde verzet
loopt met zijn ballen in de wolken


Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: