zondag 28 september 2008

Zomerkind.....

De zomerkinderen.........ze maken zich al op voor de winter.
Hun tijd zit erop.

Een tijdje terug zat ik er met een nicht van mij over te kletsen.
Hoe wij tweeën niks met de hete zomer hadden.
Wij hielden meer van de winter


Ik hou wel meer van zomerkost dan van winter-eten, maar voor de rest wint de droge vrieskou, een berijpte hei, een deken van witte stilte, met een dikke trui en warme koffie tegen elkaar kruipen, de sfeer van de feestdagen, het op alle fronten van die hete plakzomer.

Zo niet de zomerkinderen, de liefhebbers van de zon, de zonaanbidders.
Ik ken er verscheidene.

Ze houden van zo min mogelijk aan het lijf, van lekker buiten zitten, van een biertje erbij, lekker barbequen.
Ze houden van passie, van salsa, van rumba, van Rosé en van cocktails.
Van gespierde bruine mannen of schaars geklede vrouwen en van zee, zon en strand.

En gek genoeg verlangen ze vaak ook een hele zomer naar winterkost ;o)


Maar goed, de zomerkinderen zullen even moeten wachten voor ze weer kunnen dansen in de zon.
En tot die tijd zullen ze zich maar tevreden moeten stellen met een liedje dat ik voor ze geschreven heb.
Zomerkind
Ze fleurt weer op als het zindert
Donker weer heeft haar gehinderd
Maar de zon warmt alles in haar op
In haar ogen golft de zee
Ze neemt het strand steeds met zich mee
Kleed zich uit en kiest het ruime sop

Want ze is een zomerkind
Kind van zachte zomerwind
Waar je warme passie vind
En de zomerzon begint

Geeft net zoveel als ze bij me haalt
Ik voel haar warmte hoe het straalt
En de zon weeft zilver in haar haar
Met haar voeten in het zand
Haar ogen kijken langs de krant
Vrij in de zon en zo zit ze daar

Want ze is een zomerkind
Kind van zachte zomerwind
Waar je warme passie vind
En de zomerzon begint

Als de winter hier straks weer heerst
De kou en kilte ons beheerst
En de warmte weer vergeten is
Ga ik op zoek naar de zomer
In de ogen van die dromer
Zoek ik naar de zomer die ik mis

Want ze is een zomerkind
Kind van zachte zomerwind
Waar je warme passie vind
En de zomerzon begint

Greetz,
Harrie

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Aha nu ik ben echt een herfstliefhebber. Is het allermooiste jaargetijde :-)

Harrie zei

Het volle rood van de berkenbomen boven een dampende mok erwtensoep die een voorbode zal zijn van het vuurwerk rond de jaarwisseling.
Kleine wollige dingetjes die aan eikeltjes knabbelen....
Ja de herfst heeft ook wel wat ;o)

Greetz,
Ikke

Anoniem zei

klinkt aantrekkelijk .... dampende mokken :-)