dinsdag 23 september 2008

...Sorry...


Deze blog-entry draait om Sorry.
Simpel woordje.
Het kan nietszeggend zijn of de wereld betekenen voor iemand.

Om te beginnen heb ik de behoefte om sorry te zeggen voor het feit dat ik niet zo vaak hier schrijf als men gewend was.
De reden daarvoor is tweeledig: ten eerste had ik na de vakantie gehoopt op een vlotte herstart op mijn werk, een basis voor een nieuwe toekomst.
Dat valt tegen, wat zijn impact heeft op mijn schrijfwerk. Met de motivatie daarvoor.

Ten tweede heb ik me na mijn PC crash volledig gestort op het digitaliseren van mijn CD collectie in I-tunes, zodat ik optimaal gebruik kan gaan maken van mijn I-pod en externe harde schijf.
En wie mijn CD collectie kent weet dat ik hier praat over een actie van monumentale omvang.

Maar goed, ik heb dus sorry gezegd.
En ik meen het.
De afgelopen maanden heb ik door mijn 'staat van zijn' ook een aantal vrienden niet de aandacht kunnen geven die ze verdienden......ook dat verdient een sorry, maar die krijgen ze persoonlijk allemaal nog.

Ik had ook wel hier en daar een sorry naar mij toe verwacht.
Maar klaarblijkelijk is dat ene woordje voor sommige mensen te moeilijk.
Zelfs te moeilijk om nietszeggend over de lippen te krijgen.

Nou, ik heb er maar eens een hele tekst aangewijd.
Over hoe je daden soms meer aanrichten dan je bedoeld, en dat daar sorry voor zeggen best wel eens mag.
Het lied heet dus ........Sorry


Sorry

Ik heb onzin uitgekraamd
Heb vertrouwen beschaamt
In pure onbenulligheid
De pijn verspreid

Ik heb op een hart getrapt
En stomweg door gestapt
In pure onbezonnenheid
Verdriet verspreid

Alles wat ik nog zeggen kan
Is het woord van de kleine man
Is hopelijk iets van een bewijs
Dat woord is sorry meis

Ik heb het niet zo bedoeld
Dat heb je wel gevoeld
maar pijn is er niet minder om
De daad blijft stom

Wat over blijft is de man
Die bid zo hard hij kan
Dat hoewel hij is verdomd
Vergeving komt

Alles wat ik nog zeggen kan
Is het woord van de kleine man
Is hopelijk iets van een bewijs
Dat woord is sorry meis

Ook al was het nooit bedoeld
Alles voelt afgekoeld
Ook al heb ik niets gedaan
Het komt wel aan

Oh en zelfs een beter lied
Dan dit hier heb ik niet
Ik hoop alleen dat je me hoort
Dat ene woord

Alles wat ik nog zeggen kan
Is het woord van de kleine man
Is hopelijk iets van een bewijs
Dat woord is sorry meis
Greetz,
Harrie

6 opmerkingen:

WJ Slaats zei

sorry dat je nog niets van me hebt gehoord over de Sub, maar E.M ligt ook een beetje op zijn gat. Ik hoop eerdaags bij elkaar te komen om e.e.a te bespreken.

Willy

Harrie zei

No worries Willy !!

Mocht het in zijn geheel wat lastig worden, laat het me dan even weten, dan kan ik kijken of ik op eigen houtje iets kan proberen.
Maar eerlijk is eerlijk,....via een contact gaat vaak beter.

Verder alles goed ??

WJ Slaats zei

ja prima! Druk met studie enzo.
Greetz
Willy

Anoniem zei

Sorry? Nou niet naar mij toe .... en ook niet omgekeerd :-)
Sterkte met alles enne gewoon doorgaan jonge rocker! Komt allemaal goed!!

Harrie zei

Nee joh, ben je gek.
Overigens zit je wel geheel persoonlijk in 2 teksten die ik recent heb neergepend.
"Vriendschap" en "Dingen Gedaan".
Hoop dat je jezelf erin terug vind en dat het je trots maakt Bro'

Greetz,
Ikke

Anoniem zei

Wow, ik ga ze diepergaand .... de teksten dus .... op me in laten werken!