zondag 17 februari 2008

Lustig (Yin)


Tsja, en de tegenhanger van Yang is dan uiteraard Yin.
Een van de teksten waar ik mee begonnen was had de wat trieste titel: "Ik Mis Je" meegekregen.

Mijn collega Moni-q had van de week een dvd meegenomen van Harrie Jekkers, caberetier.
Zijn show De Lachende Piccolo.
Het soort humor waar ik wel van hou.
Scherp, woordgrapjes en niet 'ten koste van'.

De beste meneer Jekkers herinnerde me eraan dat ik vroeger ook veel meer van mijn humor in mijn teksten stopte.

Ik vind wat er de laatste tijd uit het toetsenbord rolde niet slecht, zeker niet, maar het werd allemaal wel een tikkie zwaar op de hand.
Nogal serieus.

Dus nam ik de tekst van Ik Mis Je en maakte er iets 'luchtigers' van.
Qua melodie moet U denken aan iets als Rainy Day Women ("Let's Get Stoned") van Bob Dylan, dat Lousiana Blues achtige.


Met dank aan Harrie Jekkers (en Moni-q natuurlijk) presenteer ik U Lustig:

Lustig
Een mens doet wat ie doet
Dus jij, je doet wat je moet
Je zegt gegroet want ik moet gaan
Ik zeg adieu en blijf alleen achteraan

Maar vanaf de eerste seconde
Denk ik God het is een zonde
Ik weet bij de eerste hartslag al
Dat ik je vreselijk missen zal

Dat ik dag en nacht zal dromen
Aan m’n trekken probeer te komen
Ik dag en nacht zal gaan zweven
Tot ik liefde terug kan gaan geven

Ik zal zweten en beven en trillen
En als ik het bijna uit ga gillen
Krijg ik dat Es Em Es bericht
Dat je snel weer naast me ligt

Ik krijg het warm van die ene zin
En je fladdert weer mijn leven in
Bergt je engelvleugeltjes op
springt als een duivel bovenop

Terwijl je iets bij me open ritst
zeg je “schat ik heb je gemist”
Scheurt de kleren van me lijf
’t is dure liefde die ik bedrijf

En de vonken zullen spatten
Oh het vuur zal vlam gaan vatten
Hier kan geen Deep Throat tegen op
Dit zet m’n wereld op zijn kop

En we rollenbolle van het bed
Ik staak iedere vorm van verzet
Van de wasmachine tot de keuken
Lijkt het wel een Wee Kaa ……

En terug in bed gedoken
Is het jammer dat we niet meer roken
Omdat dat ene moment dan komt
Dat moment dat je steeds verdomt

Want een mens doet wat ie doet
Dus jij je doet wat je moet
Je zegt gegroet want ik moet gaan
Ik zeg adieu en blijf alleen achteraan

Greetz ;o)
Harrie





1 opmerking:

Anoniem zei

Oké, passie is leuk (een understatement), maar de duistere kant uit je andere tekst is toch aantrekkelijker, althans wat mij betreft. De liefde, romantiek, inclusief de lustgevoelens die daarbij opkomen halen het niet bij de duistere, alles verwoestende dyonisische kracht van het onderbewuste. Lang leve de duistere kant van de mens!

René :-)