woensdag 31 oktober 2007

.....Geloven.....

Rene bedankt voor je input !!
Ik heb er nog 2 voor jullie !!

de volgende heb ik wat moeten "updaten", maar hij doet het nog steeds voor mij.

Dit is Geloven...:

Geloven


'K geloof niet in reïncarnatie
niet in leven na de dood
Niet in gen-manipulatie
niet in Herman, niet in Brood
Ik geloof niet in gezegdes
en dus niet in Van Dik Hout
en ik geloof niet in De Dijk
en dat die het water houd
Ik geloof niet dat Cobain
ooit een held is geweest
want ik geloof niet dat een held
het leven zelluf vreest


Ik geloof niet dat de liefde
tussen man en tussen vrouw
ergens nog oprecht is
maar God oh God ik geloof in Jou
En dat het wederzijds is
is waar ik eigenlijk op hoop
omdat ik nergens meer in geloof
en geloof is niet te koop


Ik heb nooit geloofd in Rita
want haar woorden zijn te hol
En ik geloof niet in heer Wilders
en zijn boodschap: Vol is vol
En ik geloof niet in de kerk
in Hervormd of Katholiek
niet meer in links of in rechts
of in midden politiek
Ik geloof niet in verlangen
niet in sex en niet in Lust
Nee ik geloof niet in geloven
maar geloven is een must

Ik geloof niet dat de liefde
tussen man en tussen vrouw
ergens nog oprecht is
maar God oh God ik geloof in Jou
En dat het wederzijds is
is waar ik eigenlijk op hoop
omdat ik nergens meer in geloof
en geloof is niet te koop


Ik geloof niet dat het beter word
of dat het slechter kan
Niet in Bagwan of de Paus
of in een echte Superman
En ik denk niet dat de winter
warmer dan de zomer word
Dat je ergens wat kan zien
met 'n bord voor je kop
Ik geloof niet dat je wat ik zing
serieus nemen kan
want ik geloof er zelluf echt
geen ene sodemieter van


Ik geloof niet dat de liefde
tussen man en tussen vrouw
ergens nog oprecht is
maar God oh God ik geloof in Jou
En dat het wederzijds is
is waar ik eigenlijk op hoop
omdat ik nergens meer in geloof
en geloof is niet te koop


Enjoy !!!!!!

Greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja een sprankelende tekst met een lekkere 'huppel' erin, tenminste die meen ik erin te bespeuren ..... zo'n melodie die door middel van een bepaalt ritme plezierig danst.

Rene