vrijdag 2 november 2007

......Duister.......

En de laatste voorlopig.
Ik las heel, HEEL veel jaren een tekst van Graphic Novel auteur Doug Moench.
Die tekst bleef maar malen en malen door me kop, dus schreef ik er 3 coupletten bij, en werd het een bijna Tom Waits achtige proclamatie.

Dit is Duister:

Duister

Duister
het natte duister
diep in het duister
het natte duister
Verdwaald in het duister
het natte duister
thuis in het duister
het natte duister
Verdwaald in het duister
het duistere thuis......*
(* D. Moench)

Op zoek naar jou

Zonlicht
het felle zonlicht
vol in het zonlicht
het felle zonlicht
Badend in het zonlicht
het felle zonlicht
thuis in het zonlicht
het felle zonlicht
Badend in het zonlicht
het hel lichte thuis......

Daar ben jij

Lafheid
de gore lafheid
verdomde lafheid
de gore lafheid
Altijd weer die lafheid
de gore lafheid
lijf vol met lafheid
de gore lafheid
Altijd weer die lafheid
lafheid in m’n lijf……

Oh dat ben ik

Liefde
de hete liefde
intense liefde
de hete liefde
Altijd weer de liefde
de hete liefde
hart vol met liefde
de hete liefde
Altijd weer de liefde
liefde in je hart…….

God dat ben jij

En nu op naar zaterdag, spelen met XML en Sinister Purpose bij Cafe Bij Tante in Elst Gelderland.
Be There or Be Square ;)
Info op de sites van de bands (zie elders op dit blog.)
greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

Fraaie woorden/zinnen, maar ik geef de voorkeur aan geheel origineel werk, dus zonder zo'n duidelijk voorbeeld na te volgen.

Rene