donderdag 15 februari 2007

Tower Of Song

De band U2 blijft mij altijd weer wijzen op pareltjes in de Pop/Rock muziek die het waard zijn om te horen.
Door die nummers of artiesten te eren op hun B-kantjes of in documentaires, of door stukjes van die artiesten in hun live shows te verwerken, wijzen Bono & co me via hun enorme muzikale archief, weer op iets wat ik anders gemist had.

Nu via hun bijdrage aan de film 'Leonard Cohen: I'm Your Man'. Voor die docu namen ze het nummer Tower Of Song op van Cohen. Ik kende Cohen, ik kende het bestaan van nummers als Suzanne en Tower Of Song, maar pas toe U2 zich ermee bemoeide ging ik ECHT luisteren naar de tekst van het nummer.

Wat een magistraal nummer is dit. Het verwoord zo de passie van iemand die leeft met en voor muziek.
Leonard Cohen is een kunstenaar met woorden en metaforen. En wanneer het dan zo breekbaar word gebracht draagt het alleen maar bij aan de stille kracht van dit nummer.

Als ik zulke teksten zou kunnen schrijven in het Engels, ging ik van plezier Nederlands zingen...;-)

Greetz,
Harrie


Geen opmerkingen: