maandag 5 februari 2007

De grote K

Heb er even over na zitten denken of ik dit blog luchthartig en vrolijk ging houden, of dat er ook ruimte in moest zitten voor de serieuze zaken die me bezig houden.
En aangezien ik Hyves vrolijk zat vond, vond ik dat het volgende hier maar moet kunnen.

Ik haat kanker !! Terwijl ik om me heen hoor dat er steeds meer genezen word, zie ik het tegenovergestelde.
Vroeger zij men dat in ieder gezin wel iemand was die in de 3e graad 1 iemand kende die kanker had of er aan overleden was. Ik ken er meerdere.
Vroeger waren hartinfarcten en hersenbloedingen doodsoorzaak No 1 onder mijn kennissenkring, maar tegenwoordig tiert de grote K welig rond.
En wat ik het ergste vind is dat ik het zo'n oneerlijke, maar vooral onwaardige manier van sterven vind.
Trotse vrouwen, bomen van kerels waar ik 3x in rond kon,.....gereduceerd tot wanhopige hoopjes broze botten.

Ook op dit moment staan we aan de zijlijn van zo'n proces. En iedere keer word ik boos.
Ik kan er niets aan veranderen, en alles op deze aardbol heeft een reden.....
Maar ik zal het nooit accepteren, en er altijd boos om blijven....deze harde, vergevingsloze rotziekte.

Vandaag is mijn blog voor iedereen die vecht, iedereen die meevecht of ooit gevochten heeft.
One day we're all gonna be free !!

Harrie

2 opmerkingen:

RACDEK zei

Harrie, ik leef met je mee. Ik heb binnen een week tijd twee uitvaarten meegemaakt .... doodsoorzaak .... kanker. Ik kan geen passende woorden daarbij vinden .... en kan me alleen tot God richten vol vragen. Vragen waarop overigens geen antwoorden komen. De aarde is op zulke momenten een lege, koude, door God verlaten plek. Loslaten, alle voorstellingen loslaten, ook alle dogma's over God loslaten en vaag beseffen dat we kleine fractals zijn in een oneindige kosmos .... waar God misschien ergens heel ver weg op ons wacht. Ik blijf hopen, ik blijf geloven, ja ook als mijn verstand in opstand komt tegen het Godsidee. Ik kan het niet laten, ik ben ongeneeslijk religieus.

René

Harrie zei

En ik zou het op geen enkele andere manier willen vriend.

Thanx
Harrie