maandag 25 december 2006

Kerst top 3 (Kerstmuziek part II)


Mijn favoriete 3 Kerstliedjes:

3. Coventry Carol (Loreena Mckennitt)

Een echt wiege liedje, wat ik me voor kan stellen dat Maria het gezongen heeft ergens in die kouwe stal in Bethlehem.

2. Little Drummer Boy (Bob Seger)

Roept altijd het beeld van de albumhoes van Misplaced Childhood bij me op. Kippenvel uitvoering ook met die doorratelende marsdrum.

1. Do They Know It's Christmas ?? (Band Aid)

De basis van 2 waanzinnige Live-Aid concerten. En of je nou het origineel hebt of de latere remake, iedere keer weer die snijdende uithaal van Bono: "Well Tonight Thank God It's Them Instead Of You". Meer dan 20 jaar later is de tekst,helaas, nog steeds actueel.

Van dat laatste nummer gaat nog steeds de opbrengst van ieder gedraaid of verkocht nummer naar het goede doel, dus gewoon kopen als je hem goed vind !!!

Christmas greetz,
Harrie

1 opmerking:

RACDEK zei

Kijk eens aan nog meer kersttips en nog wel met mp3's erbij. Harrie wat een service voor je weblogfans :-) ... een fijne Tweede Kerstdag toegewenst en voor als je weer op speurtocht gaat: ik luister nog steeds veelvuldig naar Endless Wire van The Who. Het album begint steeds diepergaand tot me te spreken en ik probeer al luisterend te doorgronden wat de spirituele achtergronden van Pete Townshend zijn. Tja missschien wordt het wel gewoon tijd voor het nieuwe boek 'Amazing Journey, The Life of Pete Townshend' ...... of kun jij nog wat licht op deze kwestie laten schijnen in je weblog?

Rene :-)