zondag 16 mei 2010

RIP Frank Frazetta



Vandaag bereikte mij het bericht dat 10 mei j.l. de Amerikaanse Fantasy illustrator Frank Frazetta overleden is.

Frank heeft veel van de dromen van mijn jeugdjaren vorm gegeven met zijn tekeningen vol ruwe kracht, schoonheid en passie.



Ik denk dat duizende jongens (en waarschijnlijk ook wel een paar meiden) van mijn generatie , wel eens hebben zitten wegdromen bij een illustratie van Frazetta.
Ik heb diverse boeken met het verzamelde werk van Frazetta's hand.

Zijn Conan illustraties waren legendarisch en hebben veel van Robert E. Howards uitgaven gesierd.


Maar ook Edgar Rice Burrough's Tarzan kreeg van Frazetta een bewerking die mij in mijn nachtelijke dromen nog menigmaal mee op avontuur genomen heeft.


En later kreeg ik meer dan gezonde interesse in de vrouwen van Frazetta zoals Vampirella.


De vrouwen van Frazetta waren altijd van Rubensiaanse schoonheid.


RIP Maestro !!
May you ride the skies forever !!!!!!!


Harrie

Geen opmerkingen: