zondag 23 mei 2010

Lage Landen Blues

Dit bericht is wat tweeledig.
Ten eerste wilde ik niet bij gebrek aan tijd heel lang 2 In Memoriams als blikvanger van mijn blog hebben.
Hoe gemeend ook, het is niet goed om heel lang bij pijn stil te staan.

Ten tweede past het nummer wat ik wil presenteren ook wel een beetje bij de komende tijd van verkiezingscampagnes.


Ik ben niet direct bekend om mijn vrij directe schrijfstijl, er liggen vaak lagen onder het oppervlak en zinnen tussen de regels.
Zo ook met de tekst De Lage Landen Blues.

Het is iets van mijn beleving over het land waarin ik woon.
Soms direct, soms op gevoel, soms tussen de regels door.

Het is de komende tijd goed om na te denken over wat je wil met dit land en waar je naar toe wil.
En dat in een stem te verwoorden deze zomer.

Tot die tijd is dit De Lage Landen Blues !!
Enjoy !!


De Lage Landen Blues

Hier waar we schreeuwen om de stilte
Hier waar we blind zijn voor de weelde
Met stomheid steeds opnieuw geslagen zijn

Hier waar de boosheid die we delen
Hier waar de liefde die we stelen
Verzacht word door het water bij de wijn

Hier ligt mijn lage landen blues
Delfts blauw in passe-partouts
Ik pak een bier en neem een douche
Tegen de lage landen blues
De lage landen blues

Hier waar geloven iets wat mis is
Hier waar de zorg verword tot business
En God gelijk staat aan de zonderling

Hier waar we kil zijn als de woorden
Hier waar we warmte niet horen
Waar liefde ligt op straat als vondeling

Hier ligt mijn lage landen blues
Delfts blauw in passe-partouts
Ik pak een bier en neem een douche
Tegen de lage landen blues
De lage landen blues

Hier waar de klei heel hard en vet is
Hier waar de ander steeds aan zet is
En niemand graag spontaan een rondje geeft

Hier waar we zee met zand bestrijden
Hier waar het water ons doet lijden
Maar alle strijd ons steeds verbonden heeft

Hier ligt mijn lage landen blues
Delfts blauw in passe-partouts
Ik pak een bier en neem een douche
Tegen de lage landen blues
De lage landen blues


Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: