zaterdag 8 mei 2010

Fragmenten Van Verlangen

Al het goede komt in tweevoud denk ik.
Samen met Lang Weg Geweest ontstond de tekst Fragmenten Van Verlangen.

Een mooie tekst, vind ik zelf, waarin al mijn trademarks weer naar voren komen.
Religie, Liefde, Lust en Verlangen.
Thema's die veelvuldig hun kop opsteken in mijn Nederlandstalige teksten.


Het mooie van het langzaam oplichten van de deksel is dat er weer allemaal ideeën uit de doos van Pandorra stromen. ;)
Gelijk stokt het Engels en zit mijn hoofd de hele dag vol met Nederlandse dingetjes.

Maar mooier vind ik het als het naast elkaar kan bestaan, en het elkaar 'voed' als het ware.
Dus doe ik het nog steeds rustig aan.

Voorlopig hoop ik dat U plezier beleeft aan de tekst Fragmenten Van Verlangen.
Enjoy !!


Fragmenten Van Verlangen

Fragmenten van verlangen
Zo stil als kloostergangen
Geven iets van waan aan elke zin

En ik laat me bespotten
Als koning van de zotten
Lieve schat wees jij mijn koningin

Oh ik wil weer liefde voelen
Veel meer dan ik verdien
Ja ik wil weer liefde voelen
En stukjes hemel zien

Vermomd nu als De Vader
Zoekend naar een ader
Leidend naar het hart dat Hem niet hoort

Want hoop is een verleidster
Ze lonkt als een bevrijdster
Passie is de storm die het verstoort

Oh ik wil weer liefde voelen
Veel meer dan ik verdien
Ja ik wil weer liefde voelen
En stukjes hemel zien


Hier vol in de commotie
Het slagveld van emotie
Schuil ik in de loopgraven van lust

Maar liefde leert je knielen
Ze buigt je stroeve knieën
Heeft mijn zonde zalig afgekust

Oh ik wil weer liefde voelen
Veel meer dan ik verdien
Ja ik wil weer liefde voelen
En stukjes hemel zien
Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: