zaterdag 17 januari 2009

In Ieder Woord....

Vreest niet, ik blijf ook nog wel eens wat schrijven in de vorm van een tekst.
Bijvoorbeeld naar aanleiding van de zin "In Elk Woord Een Stok Om Me Te Slaan"

Soms bevinden we ons in situaties waarin ieder woord wat we zeggen op een gouden weegschaal gewogen word.
Dat je het gevoel hebt dat je in een glazen huis leeft.

Niet de redenen achter je verhaal, je emoties, je beweeg redenen, je passie, je daden worden beoordeeld, maar iedere letter die je schrijft of spreekt.

Dan kom je in de situatie van op iedere slak zout leggen, mierenneuken, muggeziften en nog meer insectengedoe.

Ik heb daar iets over geschreven.

Omdat ik geloof dat wie door de woorden heen luistert, wie tussen de regels door leest, zij die voelen voor ze weten......die het kind willen zien in plaats van een casus.........die de reden willen zien in plaats van de regel...

Dat zijn de mensen die werkelijk de wereld in hun handen hebben en 'm een positieve draai kunnen geven

Enjoy In Ieder Woord !!

In Ieder Woord

Mythe of geloof
Waarheid of een leugen
Creatieve geest
Of een slecht geheugen
Wat het dan ook is
Of wat het moge zijn
Woorden in de strijd
Zijn zo vervuld met pijn

In ieder woord
Dat men kan mis verstaan
In ieder woord
Een reden om te gaan
In ieder woord
Een stok om me te slaan
In ieder woord
Wel iets dat zal vergaan

Wat zijn woorden meer
Dan letters op een rij
Soms dan zegt het iets
Maar vaker niets van mij
Wie ik werkelijk ben
Ligt achter elke zin
Tussen regels door
En met gevoel er in

In ieder woord
Ligt erfgoed teer en iel
In ieder woord
Ligt een achilleshiel
In ieder woord
Een route naar mijn ziel
In ieder woord
Mijn levens codicil

Zinloos is het woord
Behalve als zij spreekt
Helder luid en mooi
De stilte in mij breekt
Er ligt toekomst en
Vergeving in het woord
Alles word onthuld
En alles word gehoord

In ieder woord
Schijnt liefde zachtjes door
In ieder woord
Zingt een hemels koor
In ieder woord
Gaat steeds de liefde voor
In ieder woord
Vind passie een gehoor


Greetz,
Harrie

3 opmerkingen:

WJ Slaats zei

Hoi Har,

tijdje niets van me laten horen, maar ik ben er nog wel hoor!
Mooie tekst!

Willy

WJ Slaats zei

heb je mijn vorige bericht ontvangen??

Willy

Harrie zei

ja, maar moest ze nog even toelaten en dat gaat nog niet vanaf mijn mobiel ;o)

Maar ben net retour van mijn werk en ze staan er.
Bedankt voor het compliment ;)