woensdag 14 november 2007

Queensrÿche


Speciaal voor mijn vriend Rene die mijn vorige bijdrage slecht kon verteren ;o) (maar het heb mij wel doen scoren bij mijn lieftallige vrouwtje Rene, en dat telt ook ghe ghe) en omdat ik weer een mega drukke schoolperiode ga induiken nog een tip voor de komende feestdagen.

Als een iemand met een orkest opneemt, dan gaan vaak alle artiesten een CD met orkest opnemen.
Als iemand een unplugged CD opneemt, dan doen alle artiesten dat graag na.

Momenteel is het 'een ding' om een CD met covers op te nemen van artiesten die je bewonderd.
En ik zou ik niet zijn als ik tegen alle rages in zou gaan en al dit soort dingen ERG kritisch zou volgen.
Groot mijn verbazing toen ik hoorde dat mijn favoriete Progressieve Metal band Queensrÿche (Vaak vergeleken met, maar 100 x beter dan, Iron Maiden) ook een CD vol met covers ging uitbrengen.

Gelukkig weten de heren het met een keuze van repertoire, en op zo'n eigenzinnige manier te doen, dat ze de uitzondering op de regel vormen.
Waanzinnig lekkere CD, met covers van Pink Floyd, Jesus Christ Superstar, Peter Gabriel, The Police, The O'Jays en zelf een stukje opera.


Om boter bij de vis te doen:
luister wat Queensryche doet met de Simon & Garfunkel classic Scarborough Fair,
voor vriend Rene iets uit Jesus Christ Superstar, Heaven On Their Minds
en speciaal voor mijn XML vrienden, zo kan Almost Cut My Hair van Crosby Stills and Nash ook.

Greetz music lovers ;o)
Harrie


1 opmerking:

Anoniem zei

JAAAAAAAAAAH dit is FANTASTISCH!!! Je bent weer terug op planet earth! This rocks. Wow het knalt momenteel door mijn huiskamer en ik bang mijn hoofd bijna van mijn romp af! Dat 'Heaven On Their Minds' is inderdaad buitengewoon. Wow wat is dat toch een superopera 'Jesus Christ Superstar'. Jesus rocks!!!

Love & Peace,

Rene