woensdag 4 april 2007

VRIJ !!!

Bij nader inzien stap ik af van dat hele 7 op een rij gebeuren.

Belachelijk ongelooflijk dat iemand die zo'n hekel heeft aan regels en gebondenheid zichzelf vastlegt aan regels en structuur. WHAT WAS I THINKIN' ??
Ik zal de dingen die ik aan bod wilde laten komen zeker de revue laten passeren, maar niet meer verplicht op volgorde, gewoon als ik er zin in heb.
En dat geeft mij dan weer de ruimte om even ongegeneerd een rits nummers te pluggen waar de meesten onder jullie nog nooit van gehoord hebben, maar die ik wel watertandend goed vind:
.
Damian heeft een waanzinnige stem, die ik heb leren kennen via veel prog rock en zelfs progmetal bands waar hij inzat.
Maar solo maakt hij heel andere muziek met scherpe en mooie teksten. Prachtvent die ik ook live heb mogen ontmoeten!!
.
Crazy Spider van Lemming
Sommige ouderen onder mijn lezers zullen zich de Hollandse shockrock band Lemming nog herrinneren van nummers als Lucifera.
Ik heb een nooit vervagend beeld van deze band in Top Pop, volledig gekleed in spinnen pakken terwijl ze dit nummer deden.
Te knullig voor woorden, maar ZOOOOOOO leuk ;-)
.
De Levellers zijn een top band die helaas de underground in Nederland nooit hebben kunnen ontstijgen.
Vooral het vroege werk is waanzinnig goed.
Om een optreden met dit dreigende politiek geladen nummer te beginnen op deze manier, moet een droom zijn voor iedere muzikant. Instant party bij het publiek !!
.
70's Classic Rock uit Duitsland maar met de Britse zanger John Lawton achter de microfoon.
John is op zang gebied mijn grootste inspiratie en voorbeeld.
En zeg nou zelf, alleen om zo'n titel al moet dit nummer geselecteerd worden ;-)
.
Bad Moon Blues van Sky High
Voor mij HET bewijs dat een cover niet een zielloos nagespeeld kopietje van het origineel hoeft te zijn.
Wat de Scandinavische Blues Band Sky High hier met een nummer van John Fogerty doet is ronduit fe-no-me-naal !!
.
Hou Me Tegen van Van Vollenhove
Van Vollenhove is een van de vele Nederlandstalige bands die op een verkeerd moment moesten doorbreken en daarom nooit vaste voet aan de Nederpopgrond kregen.
Kwalitatief kon deze band mee met The Scene, De Dijk en de Kecks, en ze waren stukken beter dan het zwaar overschatte Van Dik Hout en bands als 'T Is Ook Schitterend.
Maar tussen die 2 lichtingen in had Nederland even geen behoefte aan Nederlandstalige bands, wat na 1 album al de doodsteek voor deze fantastische band betekende.
.
Golden One (Gabi's Song) van Voodoo Hill
Voodoo Hill is het samenwerkingsverband tussen Italiaanse gitarist Dario Mollo en ex- Trapeze/Deep Purple/ Black Sabbath zanger Glenn Hughes.
2 grote artiesten met dito ego's en op deze waanzinnige kippenvel ballade strijden ze continu om de voorgrond zonder elkaar een moment in de weg te zitten.
Ze werken geleidelijk naar een piek in het midden en bouwen geleidelijk af.
En als je in de tussentijd hebt meegezongen of geblerd met de volumeknop op 10 dan kan het wel eens wezen dat je buurman je belt met de mededeling dat je een koptelefoon moet kopen.
Het is mij in ieder geval al eens gebeurd ;-D

Geniet van de nummers zoals ik geniet van mijn herwonnen vrijheid !!

Greetz,
Harrie

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey,

Moet eerlijk zeggen dat het niet helemaal mijn muziek is....
Het nummer van Damian Wilson vind ik wel goed.
Wat vind je van Within Temptation?

Groetjes Eline.

Harrie zei

Within Temptation, tsja, dat was goed tot iedereen dat begon te vinden. Daar ben ik dat toch weer een rare in. Ik heb hun eerste album, Mother Earth.
Damian Wilson vind je zeker goed. Ik eens wat van hem voor je branden.
Wat de rest betreft,....probeer zo divers mogelijk de muziek te kiezen....maar tsja, ik ben en blijf natuurlijk een oude rocker. :-)
Maar er komen nog zeker 2 van dit soort blog entry's en ik weet zeker dat daar nog wel wat voor je tussenzit. ;-)
Greetz meis

RACDEK zei

Oke goed zo Harrie dat je de aan jezelf gestelde verplichtingen loslaat. Zo'n weblog is voor de fun en niet een 'moetje'.

Groeten,
Rene