vrijdag 13 april 2007

Onbekend maar oh zo lekker 2 !!

Op het nieuwsfront moet even gemeld worden dat Rene en ik, ondanks wat tegenslag vooraf uiteindelijk tot een oefensessie zijn gekomen, en the magic is still there !!
We moesten even los komen, maar toen we los waren vlamde het aan alle kanten. Het is dat ongrijpbare, die magie die sommige combo's zo uniek maakt.
Ik verheug me op ons optreden 27 mei.
De eerste keer in 2 (!!) jaar dat ik weer een 'podium' betreed.


Met onze band Xtreme Midlife hebben we vrijdagavond geoefend als beesten, en een hele degelijke sessie neergezet. En als ik zeg degelijk, dan bedoel ik RETE gaaf en superstrak !!

De rug gaat steeds beter.

En nu terug naar de muziek !!! :

Ik denk dat echte muziekliefhebbers van meerdere stijlen houden.
Die hebben diverse smaken, en zijn altijd opzoek naar die pareltjes, zonder gebonden te worden door de restricties van maar 1 stijl.


Een goed voorbeeld daarvan is de Canadese
Loreena McKennitt met Mystic's Dream.
McKennitt heeft zich in de Ierse folk muziek gestort, maar breed, heel breed.
Ze betrekt ook de oorsprong van de Ierse Folk, de door de kruisvaarders meegebrachte Oosterse invloeden, in haar muziek. En het mag dan geen Rock'n'Roll zijn, ik vind het prachtig !!
Met name haar laatste album, An Ancient Muse, is een aanrader voor liefhebbers van deze muziek.


Lana Lane - Season's End
Tussen Loreena McKennit en laten we zeggen bijvoorbeeld een Within Temptation, beweegt mevrouw Lana Lane zich.
Een prachtige vrouw met een imposante stem, die (mooie) Prog/Goth/Sympho Rock albums afwisselt met albums rondom een thema.
In het kader van dat laatste nam ze een Ballads album, een album met muziek geinspireerd door de winter en 2 albums met enkel covers. Ik vind die zijprojectjes van haar nog mooier dan haar reguliere albums.
Op het Balladsalbum stond het nummer Season's End, een cover van Marillion.
Ze doet het adembenemend, wat prima past bij het milieuthema van de tekst. Ik vind het beter dan het origineel.



Terence Trent D'Arby - Holding On To You
De meeste mensen kennen hem nog wel van nummers als Wishing Well en Dance Little Sister uit de jaren 80.
Inmiddels heeft hij zijn al niet te makkelijke naam ala Prince veranderd in Sananda Maitreya
Dit nummer uit zijn periode NA het succes en VOOR de naamsverandering, kennen de meesten niet, en das jammer.
Want het is zoveel mooier in tekst, stijl en performance dan zijn hits.
Iedere keer als ik het hoor krijg ik er kippenvel van.
3 versies ken ik van dit nummer, een originele lange versie, en 2 edits, waarvan dit de mooiste is.


Back to the Rock N Roll met John Lawton Band en Angels They Cry
Mijn held mijn idool.
Iemand die ik hier veel meer moet gaan pluggen :-)
Dit fantastische nummer, geschreven met de nog onbekende maar geniale gitarist Errol Sora, staat op John's laatste wapenfeit, Sting In The Tale.


The Sonics - The Witch
Via de band Heart, die dit nummer coverde, kwam ik dit obscure punk/rock bandje tegen.
Zo af en toe moet ik me bezondigen aan een beetje punk. The Ramones, Iggy pop, The Stooges of dingetjes als dit.
Geniaal door simpelheid, uit de stoffige 60's, maar wel heel lekker.

Enjoy het allemaal

greetz,
Harrie

7 opmerkingen:

RACDEK zei

Harrie ons samenspelen was prima. Ik heb momenteel geen tijd om je muziekfragmenten te beluisteren op je weblog. Ben druk met mijn werk en ook met eigen muziek.

Groetjes,

Rene

Harrie zei

Geeft niks, ze staan er nog wel even ;-)
Laat je eigen creativiteit lekker vloeien :-)
Als je maar uitkijkt met fietsen ;)

Greetz,
Harrie

Anoniem zei

Hey,
Loreena McKennit kende ik al. Geweldige muziek vind ik dat!!!!
Liedje van Lana Lane vind ik wel goed, maar ik weet niet hoe de rest van haar liedjes is (ik zal eens rondkijken op het internet).
De rest...hmmm...nee vind ik niet zo.
Ik kijk uit naar je volgende liedjes!!!
Groetjes van Eline.

Harrie zei

Ok dan. Dacht al dat dat in jouw lijn was. Van Lana Lane zou je Winter Sessions en The Ballad Collection proberen. Die liggen het dichst bij jouw smaak denk ik.

En verder ben ik natuurlijk toch vooral een Blueser en een Rocker.

Maar ik doe mijn best er af en toe wat voor jou tussen te proppen :-)

Volgende maand doe ik er nog een entry over jou project uit OK ??

C-Ya
Harrie

Anoniem zei

Ik vind het zowiezo leuk om te lezen over de muziek, ookal is het niet mijn smaak.
Heb je al eens naar de liedjes van VanVelzen geluisterd. Die vind ik wel goed.

Een entry over mijn project is helemaal geweldig!!!! I'm looking forward to it:-)

Ajuutjes en doegies,

Eline.

Margherita Marghera zei

Hoi Harrie,

Heb je deze video van Sananda al eens gezien? "Holding On To You" LIVE concert in London 1995, 10 minuten kippevel!

http://www.youtube.com/watch?v=l56RUrwN4yQ

ENJOY!
Greetz
Lily

Harrie zei

Hey Lilian, ik heb jou link op mijn hyvespagina gezet.....inderdaad kippenvel ;)

Greetz,
Harrie