zaterdag 17 maart 2007

Voodoo (voor Desmo en Sven)

Het schrijven gaat, tussen neus en lippen , door. En het heeft ook een doel gevonden.
De legendarische Neder Rock band Lust, krijgt een (reunie ??) vervolg.

Hoe we het gaan inkleden is nog niet 100% zeker, maar we hebben wel besloten dat ALS we ergens gaan optreden er ook NIEUWE nummers in moeten.

Dus schrijf ik, en als het de 'klik' maakt bij Lust broeders Desmo Schut en Sven Hendriks Franssen, dan is de kans groot dat er een melodie bijkomt en dat het nummer ergens, ooit, live te horen zal zijn !! ;-)Ik las de prachtige graphic novel "The Crow"pas weer eens en bekeek daarna de gelijknamige DVD met Brandon Lee nog eens.
Ik vind het een prachtig verhaal, waarin een het oude Indianen geloof, dat kraaien dragers van de zielen zijn, en onsterfelijke liefde de basis vormen.
Muzikaal gezien ente ik het op het gelijknamige nummer van Black Sabbath. Log, zwaar, dreigend.

Hier is ie, naakt de wereld in.
Mijn laatst geschreven nummer "Voodoo". Klaar om omarmt of afgeschoten te worden :-)
Hoe dan ook, het eind oordeel ligt bij de 'klik'.....;-)

"Voodoo"
Onder een bloedrode maan
Staart iets zwarts vanuit het duister
En het slaan van zijn vleugels
Klinkt als maanziek gefluister
‘t is de drager van de zielen
Die me dwingt dat ik luister

Als alles onverwacht is
Uit het niets de Kraaien komen
De dreiging bij je hart zit
Die gevoed word door je dromen
Slaap je niet gegund word
Want slaap is voor de vromen

Wat ik ook zeg wat ik ook doe
Ze heeft Voodoo
moet bij haar weg maar wil naar haar toe
Ze heeft Voodoo
Ze heeft Voodoo

Er raast een wilde woeste Merrie
Langs de randen van mijn nacht
Mijn droomlandschap dondert
Omdat ik weet waarop ze wacht
Al is ze vaak bereden
Zij is vrij - zij heeft de macht

Dus nacht schud je haar los
Zwarte strengen langs het land
Golf sensueel door de steden
als een harde vrouwenhand
want de nagels in mijn ziel
duwen me langzaam tot de rand

Wat ik ook zeg wat ik ook doe
Ze heeft Voodoo
moet bij haar weg maar wil naar haar toe
Ze heeft Voodoo
Ze heeft Voodoo

Met een woord van haar lippen
Snijd de pijn door mijn kop
Iedere blik op haar heupen
Drijft een naald in mijn pop
Ze drijft me naar haar boezem
Ik ben moe ik geef het op

Waar de dreiging is ontstaan
Is waar ik mijn hart uitstort
Waar de kraai naar toe vliegt
Waar verhaal legende word
Dat is waar je me kunt vinden
Als ik morgen wakker word

Wat ik ook zeg wat ik ook doe
Ze heeft Voodoo
moet bij haar weg maar wil naar haar toe
Ze heeft Voodoo
Ze heeft Voodoo
Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

RACDEK zei

Wow een reunie. Nu ik ga mijn best doen om bij een reunie-concert aanwezig te zijn. Leuk dat jullie ook nieuw werk gaan doen.

Rene

RACDEK zei

Lekkere tekst, vette swamprock zou hierbij niet misstaan. Met Slaats @ Clemens hebben we ook een nummer met zo'n swampfeel en wel 'Heter dan jij'. Ben benieuwd wat jullie met de band van 'Voodoo' gaan brouwen.

Rene