vrijdag 27 november 2009

Blues Based live succes !!

De kop is eraf !!!!
Gisteren, in het bijzijn van heel veel lieve vrienden en vriendinnen, hebben Rob en ik ons live debuut als Blues Based gemaakt.

En de eerste keer is toch altijd spannend, hoeveel ervaring je ook hebt op het podium.
Het was ook nog even zoeken naar de juiste podium situatie, maar naarmate het optreden vorderde en ik mijn kont van de stoel lifte en de performer in me los liet viel het allemaal op zijn plaats.

Na aankomst en hartelijke ontvangst, hebben we even gesoundcheckt met Finder keeper (jammer voor de laatkomers die juist dat nummer wilde horen ;o) )


Voor ons zaten 2 gehandicapte dichters van 's Heeren Loo met de presentatie van een indrukwekkende gedichten bundel en CD-rom met gedichten in beeld.
Daarna waren wij aan de beurt.

Toch (naar later bleek) een beetje de vreemde eenden in de bijt, maar we werden er niet minder enthousiast om ontvangen.
We begonnen met een interview, wat we zo kort mogelijk wilden houden om zoveel mogelijk muziek in onze set van 20 minuten te douwen.

Dus na wat uitleg over ons ontstaan en hoe we de nummers maken (en over magische kliks tussen mensen) mocht Rob afkicken met het fabeltastische intro van Born Ready.


Met zijn prachtige nieuwe rooie Blues Beest gitaar perfect afgestemd op de omgeving mag hij trots terug kijken op zijn eerste officiele gig als gitarist.

Je moet me maar eens een goeie foto van dat rooie monster sturen Rob, want nu zit ie steeds verborgen achter een standaard.
Zo'n mooie gitaar verdiend het om gezien te worden ;o)


De setlist bestond uit:

Born Ready
Returning Blues (met harmonica solo, ja ja !!)
The Dirty Song
Attitude

Slowdancing With The Blues
Spring Child


Spring Child leverde hier en daar oprechte emotie op in het publiek.
Er is niets mooiers als schrijver van muziek dat je zo instaat bent om emoties over te brengen met je songs.


En we wilden nog veel meer spelen, maar helaas, toen waren de 20 minuten op.

Na ons kwam ernog veel mooie cultuur uit Ede (waaronder een operakoor vol enthousiaste en getalenteerde jonge mensen) maar ons debuut was alweer verleden tijd, jammer genoeg.

Rob en ik willen de mensen van Cultureel Cafe Dante en het Open Singer Songwriter podium in Ede bedanken dat ze het aandurfden ons ons debuut te laten spelen.

En we danken al onze 'fans' die er waren en ons het gevoel gaven dat we een huiskamerorkest gaven ;o)

We hebben veel contacten gelegd die avond, die langere optreden van Blues Based op korte termijn beloven !!
Waaronder een benefiet voor de Edese Scoutinggroep Pieter Maritz en hun afgebrande clubhuis!!

Tot gauw !!
Harrie en Rob (Blues Based)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi singert,

Blij met ons debuut, toch niet slecht om in een voor ons compleet nieuwe setting een behoorlijk resultaat neer te zetten met behoorlijk goeie reacties van onze kritische achterban. Ik heb er een goed gevoel over en hoop op een spoedig vervolg.

Grtz,
Robbie

René zei

Hopelijk kan ik er een volgende keer wel bij zijn. Fraaie impressie van een optreden dat zo te zien zeer geslaagd was.

Harrie zei

René bedankt !! Uiteraard komt er een volgende keer waar jij bij bent !!
En hopelijk is het dan gelijk een 'full concert'.
Dante is overigens een plek waar alle zelfgeschrevenwerkincarnaties (300 punten bij scrabble)een keer gestaan moeten hebben !!

Dus komen we elkaar daar hopelijk ook nog een keer tegen ?? ;o)

Harrie zei

Robbie, ik had me geen beter debuut kunnen wensen.
Wij gaan nog heel wat plekken (en harten ??) veroveren met Blues Based.
Here's to a bright ands shining future !! Cheers Bro'

WJ Slaats zei

Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar volgens mij is het helemaal goed gekomen daar in Buitenzorg. Volgende keer hoop ik jullie live te mogen zien en horen.