dinsdag 29 juli 2008

The Spirit Of Janis....


Ik ben een liefhebber van Janis Joplin.
Niet om haar destructieve life-style, maar vanwege de inmense soul die een Janis op de top van haar kunnen ten toon kon spreiden.

Het lijkt er op dat ze al de liefde die ze in de mensen om haar heen niet kon vinden in haar muziek stopte.
In Joplin vond ik flarden terug van Mahalia Jackson, Etta James, Memphis Minnie, Big Mama Thornton....

Hoe dan ook, als er iets of iemand ook maar in de verste verte word geassocieerd met Joplin dan spits ik mijn oren.

Dus vond ik flarden Joplin terug in Ann Wilson, Melissa Etheridge, Beth Hart en onlangs nog in Dede Priest.

Maar nooit, nooit eerder zag ik de spirit van Janis meer terug in een vrouw als in Dana Fuchs.

Mijn vaste platenboer Joep had haar al een keer terloops aan me genoemd, maar in mijn hoofd werd de associatie met de Nederlandse Dana Winner gemaakt en dat is geen pré.

Tot ik van de week de Soundtrack van de film Across The Universe zat te beluisteren (nummers van de Beatles door o.a. Bono, Joe Cocker etc.).
Daar knalde met een oerkracht van 11 op de schaal van Harrie het nummer Helter Skelter door de speakers.

En verantwoordelijk voor dat audiophiel orgasme was Miss Dana Fuchs.
Met weinig zoeken vond ik haar veelbelovende website.

En ontdekte ik dat ik met mijn keuze voor Arrow in plaats van Bospop misschien wel geen keuze had moeten zijn.
Misschien had ik wel gewoon naar alletwee moeten gaan.


Volgens de recensies heeft Fuchs de harten van het Bospop publiek gestolen met haar meer dan mooie verschijning en een nog meer overdonderende show.

Fuchs is 100% soul, rauwe onversneden Blues en uitermate geile rock verpakt in een schitterend doosje.
Kortom, precies wat de muziekdokter deze Dirty Harrie voorschrijft...;o)

Haar Live In NYC CD/DVD heeft zich permanent boven aan mijn wanted lijst genesteld.

Voor wie mij niet gelooft en zichzelf weer wil overtuigen, kijk hier naar de spetterende uitvoering van Helter Skelter.

Wie daar geen mega kick van krijgt heeft zijn ballen op sterk ijswater staan.
Of een vrouwelijke variant daarop.

Enjoy it people !!!!!!!!

Greetz,
Harrie

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Archhhhhhhhhhhhh wat is dit erg!

Harrie zei

Erg goed he ;o)

Anoniem zei

Nee, deze dame is te luidruchtig :-)